Onsdag = träning

Idag är det onsdag, så då är det träning som gäller. Under sommaren har onsdagarna varit den enda dag på hela veckan som jag brutit från min egen soloträningsregim och istället varit hurtfrisk tillsammans med andra på ett F&S-pass. Ibland har jag förvisso behövt komplettera med lite fler armhävningar när jag har kommit hem, men hur många har berott på hur passet har varit. Ikväll är det sista passet på sommarterminen och till min lycka noterade jag att det är min favoritledare som håller i passet! Då kan jag vara säker på att det blir rätt mycket styrka och att jag får svettas ordentligt på konditionsdelarna. Det är inte alla ledare som lyckas med den biten faktiskt. Oftast är mina egna träningspass mycket hårdare…

Det finns ett orosmoln på himlen. Jag är nervös över att min fot inte ska uppskatta att jag tränar ikväll. Som den klantskalle jag är så lyckades jag skada den i förrgår. Skulle gosa Arion som låg i sin puff ovanpå linneskåpet. Rummet var mörkt och det var nödvändigt att kliva upp på en liten bänk för att nå honom. På den bänken stod något jag hade förträngt var där; en slags plåtplatta för att värma en tekanna. En svart plåtplatta med många vassa hörn. Jag körde ner min fot med hela kroppens tyngd ovanpå ett hörn och lyckades på så sätt skada foten. Det gjorde ont som sjutton och blödde ganska friskt, men jag gjorde rent såret och plåstrade om det. Igår gjorde det inte farligt ont, men idag har det blivit värre. Det har säkert blivit infekterat trots min möda att undvika det… Nåväl, får jag bara på mig en strumpa och kör ner foten i gympadojan så gör det kanske mindre ont? Hur som helst tänker jag inte missa träningen för en sådan liten detalj! Åh nej, det ska mycket till för att jag ska slopa ett tillfälle att hålla mig i form!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

