Ingen bra dag

Foten klarade sig hyfsat igår, men däremot råkade höger knä ut för något och benhinnorna sade ifrån. Alltså har jag ont i benen idag och knäet knakar. Jag har satt mig själv på träningsvila i fyra dagar, men frågan är om jag kan hålla det. Några armhävningar imorgon kan väl knappast skada? Ridningen är det värre med, för jag har redan dåligt samvete över att jag inte har varit ut något den här veckan. Även om det inte är så ansträngande att rida om man ändå bara rider ut, så känner faktiskt benen av det i alla fall. Bara för att jag normalt inte får träningsvärk av att rida nuförtiden innebär inte att musklerna inte får jobba. Jag glömmer gärna det. Det är därför jag så sällan ser ridningen som träning numera, vilket förmodligen är ett av skälen till att min kropp nu säger ifrån om att den aldrig får vila ordentligt. Att rida är inte precis detsamma som en vilodag.

Den här bloggen har bråkat med mig idag också. Jag skapade en ny sida, men när jag förhandsvisade så syntes inget av allt det jag precis gjort utan istället var där en bild som jag hade på en annan sida. Det var bara det att den bilden automatiskt hade lagt in sig själv som en sida som hette samma sak som den jag precis skapat. Helskumt, något sådant har aldrig hänt förut. Jag blev tvungen att ta bort bilden från den andra sidan för att trolla bort den identiska sidan och vips kunde korrekt sida visas med korrekt innehåll. Jag kom även på att det är grymt enkelt att norpa mina bilder. Inte bra, verkligen inte bra. Var sjutton är skyddet som gör att man inte kan sno dem? Photobucket har sådant skydd, jag vill ha det här med! Vill inte att folk ska ta mina bilder och använda dem som sina egna. Eller jo, det går an om jag får betalt för det och har ett skrivet avtal, men inte annars! Samtidigt vill jag inte skita i att lägga upp bilder här, för en bild säger som bekant mer än tusen ord. Det blir en tråkig blogg om den är bildfri.

Fler saker som stör mig idag? Jag är hängig och seg. Hoppas verkligen inte att jag håller på och drar på mig någon förkylning eller dylikt. Å andra sidan, om jag ska dra på mig något sådant är det förstås bra om det sker nu snarare än om två veckor. Jag vill inte missa några träningstillfällen i höst! Jag stör mig också på en massa andra saker som drar ner mig i deppträsket, men just de sakerna är nog inget att skylta med offentligt på nätet. Hur som helst, idag är ingen bra dag.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ingen bra dag

  1. Jea skriver:

    Upp med hakan Tiger!

Kommentera

