Dyrt att ha djur

Idag åkte jag till Djursjukhusets shop för att handla Helios specialmat och kosttillägg. Det sved rejält i plånboken, för det är sannerligen dyrt att ha djur som behöver specialmat! Å andra sidan, i längden är det billigare och bättre ändå eftersom katten håller sig frisk och mår bra. Vad gör man inte för sina pälsklingar?

Det var för övrigt första gången jag körde själv till Djursjukhuset. De som känner mig vet att jag är väldigt osäker när jag inte tror mig hitta ordentligt, vilket leder till att jag sällan kör själv om jag inte är hundra på vägen. Idag trotsade jag alla sådana farhågor och under av alla under så körde jag rätt direkt. Pust! Värre var det på hemvägen. Jag hade sett ut en väg att köra hem och hade memorerat rakt fram i rondellen. Visst, när jag kom ut ur rondellen så dök det så småningom upp en skylt om motorvägen, men ÅT FEL HÅLL. Jag fick panik och körde av på första bästa ställe för att komma tillbaka till ursprungsrondellen. Sagt och gjort, jag kom efter en viss omväg tillbaka till rondellen och körde ut på det ställe som var skyltat direkt åt den motorväg jag ville på (märkligt nog var den motorvägen inte skyltad innan rondellen, vilket den borde ha varit). För att komma på den motorvägen så var det en fasligt massa åkande på andra vägar, så jag kom inte alls på motorvägen på det ställe jag hade planerat.

Så här i efterhand så tror jag att jag körde rätt från början. Jag skulle bara inte ha fått panik över att ha fått syn på fel motorväg först, för hade jag bara fortsatt rakt fram så hade jag kommit till en rondell där det skulle vara skyltat för rätt motorväg. Då hade jag också kommit på motorvägen på det ställe jag hade tänkt mig. Sådant här är så typiskt mig, jag tvivlar på mig själv och får lite panik när jag tror mig ha kört vilse och inte har någon i bilen som kan agera kartläsare åt mig. Dumt, för egentligen är det bara att stanna till på första bästa ställe och läsa kartan OM jag inte tror mig hitta tillbaka. I tidigare fall har jag dock förlitat mig på att läsa skyltar och funnit min väg tillbaka på så sätt. Nåväl, jag är ändå lite stolt över att jag faktiskt körde själv inne i stan och åtminstone inte körde som en idiot trots att jag fick lite panik! Pluspoäng till mig!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

