Trött, tröttare, tröttast

Katterna hade mage att väcka mig lite efter tre mitt i natten. De tyckte tydligen att matte hade varit alldeles för snål med middagen, för de var hungriga och ville ha ”frukost”. Efter att ha försökt ignorera dem i en halvtimme gav jag upp och släpade mig ut till köket för att ge dem hälften av deras standardportion. Det är hopplöst att de väcker mig vareviga natt för att få mat. Det kvittar verkligen vad jag gör för att försöka få dem att sova hela natten igenom…eller att åtminstone inte väcka mig förrän det faktiskt är morgon. Jag undrar vad som kickade igång det här beteendet i maj? Innan dess var det inga katter som envisades med att väcka mig varje natt.

Det gick hyfsat fort att somna om efter att de små liven fått mat, men sedan satte Arion igång igen lite innan sju på morgonen. Tydligen ville han ha resten av frukosten då. Motvilligt klev jag upp igen och gav dem mat igen och försökte sedan somna om. Kruxet var att hur jag än försökte så gick det inte, för då hade jag blivit hungrig. Till slut gav jag upp och åt frukost och gick sedan och lade mig igen. Klockan var då lite innan åtta. Vad tror ni händer? Jo sambons mobil kör sin väckningssignal klockan åtta. Alltså omöjligt att somna då. Gick han upp då? Nej, han snoozade en halvtimme, så lagom till att jag nästan hade somnat om så ringer skiten igen. Arghhh! Jag försökte och försökte somna om, men det var inte lönt. Sambon väsnades och väsnades och någon minut innan han skulle till jobbet så gav jag upp och gick upp. Så, totalt fick jag sova 6 timmar inatt, fördelat på två pass så att säga, alltså max tre timmar på raken. Inte kul. Den lilla energi jag hade tjänat ihop förbrukade jag när jag red, allrahelst som jag svettades som sjutton för att jag glömde ta av mig jackan när jag väl kom fram till paddocken.

I skrivande stund är jag tröttare än tröttast, med en lätt huvudvärk som jag tror härrör från att jag inte hade druckit tillräcklig innan jag red. Den som ändå kunde sova, men nej, jag får vänta tills ikväll.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

