Förbannade knä!

Mitt dumma knä som började strula för snart två veckor sedan (tränat för mycket?), har de två senaste dagarna gjort konstant ont. Den konstanta smärtan är dock väldigt lätt, om än irriterande. Som om någon trycker obehagligt hårt på knäet hela tiden, eller kanske som känslan av att ha slagit i knäet i något. Så där så man känner att det kommer bli ett blåmärke. Jag kan leva med den smärtan, jag kan till och med gå med på att träna med den smärtan, bara jag blir av med den knivskarpa huggande smärtan som har varit det symptom knäet först uppvisade. Det hugger till i det läget där hela kroppstyngden vilar på knäna när jag sätter mig ner (jag fuskar och tar stöd med ena handen så slipper jag det onda, eller så ändrar jag vinkeln så benet är mer rakt än böjt, då gör det inte heller så ont). Om jag skulle försöka mig på benböj så kan jag gå ganska långt ner innan det hugger till – det är väl där vid 90-gradersvinkeln ungefär som det hugger. Om jag ska lägga upp underbenet på det andra benets lår, ni vet så det bildas en triangel, då hugger det också till i knäet. Så, igår kväll när jag hade gått och lagt mig och det gjorde ont i knäet fastän jag bara låg ner på sidan, då bestämde jag mig för att det var slut med gissningslekar och självbehandling; det skulle bli sjukgymnasten nästa. Sagt och gjort, efter frukost och lite googlande så ringde jag först en privat sjukgymnast och kom så småningom till en telefonsvarare. Suck och stön! Då bestämde jag mig för att ringa sjukgymnasterna på vårdcentralen istället, det är ändå närmre att gå till. Vad tror ni hände där? Telefonsvarare igen såklart. Den här gången lämnade jag i alla fall namn, tfn och meddelande och sitter nu och väntar på att de ska ringa upp. Jag vill såklart ha tid så fort som möjligt, men vem vet hur långa köer det är där? Jag är otålig, vill ha klarhet i vad som felas innan kickboxningen börjar på onsdag. Muntert att komma dit första gången och behöva avslöja att jag behöver ta det lugnt med höger knä nu i början! Jag har ingen lust att missa en massa… Får väl hoppas att det är mest fokus på grundslagen nu i början och att sparkarna dröjer lite.

Om det visar sig vara lång väntetid så tänker jag ringa upp den privata sjukgymnasten igen. Där stod det att det skulle gå att få tid samma dag, det låter något det! Lär väl förmodligen vara dyrare, det är därför jag prioriterar vårdcentralen just nu. Fortsättning följer…

———————–
Uppdatering:
har fått tid imorgon förmiddag på vårdcentralen, men håller det lite öppet då jag hade hört av mig till den privata också. Min tanke är att om jag kan få tid hos den privata idag så tar jag hellre det. Ju fortare desto bättre! De på vårdcentralen är medvetna om att jag avbokar morgondagens tid om jag skulle lyckas få tid hos en privat sjukgymnast idag.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

