Träningsvärk och boktips

Nackdelen med när man har haft ett uppehåll i sin seriösa träning och börjar träna igen, är att träningsvärken slår till med full kraft. Sedan gårdagens kickboxningspass har jag sannerligen gjort mig förtjänt av den utomordentligt magnifika träningsvärk jag känner av idag. Det värsta är att dagens träningsvärk bara är en försmak av vad som komma skall, eftersom den är som värst två dagar efter att man har tränat. Jag har i nuläget svårt att se hur det skulle kunna kännas ännu värre, men min kropp hittar nog på något. Var sitter träningsvärken då? Lite lätt i höger arm, en aning i musklerna i sidan lite ovanför höften, grymt mycket i precis hela vänsterbenet och en aning i höger vad och lår. Det onda knäet känns inte vidare ont idag, det har överskuggats av all träningsvärk. Då jag vet med mig att det är sämre att hålla sig stilla än att röra på sig när man har träningsvärk, så tvingade jag ut mig själv på en 6 km-promenad idag. När jag kom hem igen stretchade jag benen från topp till tå (yttre lårmuskeln är ett helvete att få till rätt stretchning på) och efter det kändes benen enormt mycket bättre! Ja ända tills musklerna blivit kalla igen…

Idag läste jag ut sista boken i Fablehaven-serien och jag är enormt nöjd med varenda bok där måste jag säga. Jag har älskat att få följa med på den magiska resa (eller ska jag skriva saga?) som böckerna har inneburit och kan varmt rekommendera dem! Det spelar ingen roll att böckerna egentligen är barnböcker. Harry Potter lästes av både barn och vuxna, inte sant? Härnäst väntar sista boken i Diana Gabaldons serie. För övrigt också en mycket läsvärd serie, som ÄR för vuxna. 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Böcker, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

