Attans, jag fick rätt +kickboxning

Jag fick tyvärr rätt vad det gällde träningsvärken; det kunde bli värre. Imorse kom jag knappt upp ur sängen, benen ville inte fungera. Det är träningsvärken från helvetet i vänster ben (inkl fot) och jag har mer ont i höger ben idag, samt så har träningsvärken spridit sig till magmusklerna och vid höftpartiet. Nästan så jag blir imponerad! Träningen ikväll kommer bli lagom kul innan jag har hunnit bli ordentligt varm i kläderna. Kanske skulle fuska med thailiniment? Nej förresten, det är inte schysst att köra det innan träningen, efter däremot.

Jag kör en spännande behandling på mitt onda knä nu också. Hästägaren har lånat ut sin Warp 10 till mig, mucho gracias säger jag bara! De flesta som läser det här stirrar nog förvirrat framför sig nu och undrar vad i hela friden Warp 10 är för något!? I korthet är det en liten mackapär med LED-ljus som används bl a för att påskynda läkning och lindra smärta. Tro det eller ej, men det fungerar riktigt bra både på människor och djur! Läs mer här. Jag ska strax ta itu med dagens första behandling.

Uppdatering: var på andra kickpasset idag och my god, det blev tufft på slutet! Jag var helt slut efteråt, såpass att jag var helt skakis. Det är då jag vet att jag har tagit ut mig fullständigt. Vad gjorde vi då? Dagens uppvärmning var olika rörelser med hantlar, så vi tränade i princip lår, axlar och armar. Tjejerna körde med 1-kiloshantlar och grabbarna med 1,5-kiloshantlar. Knäböj var en av rörelserna, men jag gick inte ner djupare än vad mitt knä var okej med – övriga fick gå ner betydligt djupare. Vi fick köra Idioten också, där tränare har fyra olika kommandon; stå, sitt, på mage, på rygg. Han säger något av det och vi ska så fort som möjligt utföra det. Jäklar vad det gick undan på slutet, men det var rätt kul faktiskt.🙂

Själva kickträningen då var förstås till att fortsätta med rundspark. Idag på höger ben. Jag hade fått kläm på själva kicken, mitt problem var snarast att hitta balansen efter kicken och lyckas utgå till utgångsläget. Jag kom på att jag glömde vrida tillbaka tån på stödfoten, så när jag insåg det så lyckades jag bättre med att komma tillbaka till utgångsläget efter en rundspark. Faktiskt fick jag till rätt bra kraft i en del sparkar också, så jag är nöjd! Idag fick vi även öva på att knäa; ta motståndare om nacken och dra ner nacken samtidigt som du knäar med full kraft. Där fick jag ett ”bra!” av tränaren direkt, så självförtroendet steg illa kvickt. Passet avslutades med grymma magövningar. Jag säger grymma, för jag trodde i min enfald att jag hade hyfsade magmuskler, men de fick sannerligen veta att de levde idag. Man ligger raklång på golvet och lyfter ben och överkropp någon dm ovanför marken och så håller man den positionen. Fötterna får aldrig gå ner i marken. Till på köpet lade han till pendla med benen, eller sicksacka med benen eller trampa och möt knä med armbåge. Det tog evigheter innan han sade att vi kunde vila och sedan var vi på det hela igen. Just när jag trodde att jag inte orkade mer, så skulle vi hålla utgångspositionen så länge som möjligt. Eftersom jag är envis som synden, så höll och höll jag – fötterna dalade nedåt och jag tvingade upp dem och fortsatte hålla positionen. Inte sjutton ville jag ge mig i förväg, fastän det var sagt att man fick lägga av så fort man inte orkade mer. Jag lyckades på något magiskt vis hålla ända tills han sade att det räckte för alla, men det var alltså de här magövningarna som fick mig darrig efter passet. Ändå klämde jag in tio riktiga armhävningar för mig själv, fast det var efter att jag hade stretchat diverse kroppsdelar.😛 Tokig, jag? Nä, bara väldigt ambitiös när det kommer till träning! Det känns så futtigt att bara ha gjort tio armhävningar på hela veckan när jag har snittat nästan 300 i veckan när jag har tränat själv..men nu kan jag i varje fall säga att jag har gjort tjugo totalt denna vecka. Alltid något.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

