Nr 1 i ett moln av tuggummiångor

Jag sitter i ett moln av tuggummiångor. Har jag kommit över en hög av 80-talets Jenka och tuggar frenetiskt? Nej, jag har nyttjat thailiniment på väl valda ställen! Nacke, skuldror/axlar och korsryggen fick sig en omgång. Det var de ställen som hade störst behov av det. Linimentet hjälper rätt bra faktiskt, för även om jag fortfarande har ont och är stel, så är det inte i samma grad som innan. Jag känner mig nästan rörlig där. Resten av kroppen då? Tja, träningsvärk i benen har jag förstås fortfarande och det känns betydligt mer i hela höger ben nu efter gårdagens högerrundsparkar. Lite i höfter och rumpa också. Nedre magmusklerna känner jag lite i, men inget i de övre magmusklerna.

Högerknäet känns lite bättre. Ljusbehandlingen fungerar bra. Det där konstanta trycket/lätta smärtan som hela tiden finns där, har minskat och periodvis känner jag inte av det alls. Det kan förvisso bero på att jag har så mycket träningsvärk för övrigt, det är svårt att säga. När jag sätter mig ner så hugger det inte till i knäet varenda gång som det gjorde innan och DET är definitivt ett tecken på att det går åt rätt håll. Jag är oerhört tacksam över att jag har fått låna Warp10. Hade jag haft råd hade jag köpt mig en egen.. Ja just det, så har jag införskaffat ett heltäckande knästöd som heter Pro Sport. Det ska jag gå runt med konstant tills jag är helt smärtfri. Det extra stöd och värme den ger påskyndar också läkningen. Jag längtar efter att vara helt okej och kunna ge max på kickboxningspassen!

En kul sak: jag är nr 1 på kickboxningen!😀 På närvarolistan alltså, men jag kan förstås satsa på att hamna högt upp rent prestationsmässigt också. Yngre människor har förstås bättre förutsättningar då de ofta är rörligare och läker snabbare, men jag vill tro att jag ligger bra till ändå. Jag är redan rörligare än många eftersom jag har ”fuskat” och kört tänjövningar härhemma. Läkeköttet kan jag inte göra mycket åt, men jag är alltid noga med att värma upp innan och stretcha efteråt och det minimerar skaderisken. Plus att jag är kvick! Jag tror ingen i min grupp skulle gissa rätt på min ålder, varken om de går efter hur gammal jag ser ut att vara, eller efter det tempo jag håller på passen. Å då har jag ändå knäskadan som begränsar mig nu, vänta tills jag är helt fit for fight!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

