Äntligen stallinvigning!

Så kom äntligen dagen då BuRF (Burlövs Ryttarförening) hade sin officiella stallinvigning! Vilken lycka! Jag var dum nog att lämna kameran hemma, men pressen var där och klubbens officiella fotograf, så bilder lär säkerligen dyka upp. Voltigetjejerna gjorde en fin uppvisning på en stylad Master, det bjöds på tårta och annat, gratis ponnyridning ute i parken, hoppborg i lilla ridhuset och det hölls tal och spelades säckpipa. Stallvisning stod också på schemat och jag måste säga att hästarna har fått det toppenfint! De trivs bättre också, till och med Maja-piraya är snällare när hon får stå i box. Jätteroligt att höra! Synd bara att jag för tillfället inte rider där, jag lade ju av i början på detta året då dressyrgruppstiden inte fungerade för mig. Jag önskar att det fanns en dressyrgrupp på kvällstid istället, det hade fungerat mycket bättre. Å andra sidan, nu har jag kickboxning tre gånger i veckan och är fortfarande medryttare på islandshästarna, så det finns varken tid eller ork till en fast ridlektion en gång i veckan. Ett litet besök med kameran får det väl dock bli någon dag, särskilt nu när det har dykt upp tre nya hästar också, bl a en tjusig arab.

När jag gick hem från stallet så passerade jag mitt gamla skötebarn; trädgårdshörnan (/rökhörnan). Någon hade grävt upp nätnävorna och satt dit ettåriga astrar. *cry* Jag hoppas det inte var någon på klubben som norpade nätnävorna, utan att astrarna kom dit för att det hade uppstått ett tomhål. Jag hade med glädje tagit hand om nätnävorna annars, de hade lätt hamnat i hästägarens trädgård! Får gå upp till stallet en annan dag och studera rabatten lite mer noggrannt, för att se om det har ändrats på fler saker. Jag kanske behöver rädda någon växt från förintelse?

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

