Allt klär en skönhet

Ja inte mig då, nej det är Mintha jag talar om! Hon går för tillfället runt med en papperstallrik som krage, så hon inte ska komma åt att slicka magen när jag har kladdat salva på den. Dags att testa ny mat igen för att se om vi kan få bukt med slicka-upp-sår-problemet. Denna gång Hills d/d så det är viltkött och ärtor. Det vete katten vad det är Mintha reagerar mot, men något är det och vårens allergitester pekade på att det måste vara fodret i alla fall. Detta trots att vi redan tidigare försökt med allergifoder, men det var förstås en annan sort.

Någon kanske skulle tippa på att det är stressrelaterat slickande, men nej, då hade hon inte slutat slicka så fort kortisonet kickat in. Hon slickar dessutom inte så länge kortisoneffekten sitter i, men att låta en katt gå på låga doser kortison känns inte som ett hållbart alternativ. Bättre att klura ut vad det är som orsakar klådan, för klåda är det absolut. Jag hoppas jag finner lösningen snart.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

