Färgglatt värre

Jag började på kickboxningen med inställningen att blåmärken skulle bli en del av vardagen. Jodå, jag har faktiskt lyckats få till en del blåmärken. Vissa är självförvållade genom försök till hårda sparkar och andra är från när min träningspartner har sparkat på mittsen jag har hållit i. Det är när den stora mittsen har legat mot kroppen och hjälpt till att absorbera slagkraften.

Det första blåmärket var ett litet förargligt en bit ovanför höften. Orsakat av att min egen vassa armbåge stött i när jag hållit mittsen tätt mot sidan av kroppen. Blåmärkena som kom efter det var av varierande storlek på skenbenen. Ett grymt stort, numera gult blåmärke på höger skenben. Blåmärkena kom från sparkserien vi gjorde på ett av passen, där man sparkade framåt/uppåt så skenbenet helt enkelt slog i mittsen. Ett litet blåmärke på ovansidan av ena foten också, som jag fick av att jag helt enkelt stod för långt ifrån vid ett tillfälle när jag sparkade den där serien. Sedan har jag ett stort fint blåmärke på vänster lår, högt upp. Det har börjat skifta färg nu, från vinrött till blågult. Jag tror jag fick det från när vi tränade frontsparkar och jag höll i mittsen, för träningspartnern träffade ibland på ungefär det läget där blåmärket är, vilket motsvarar nedre kanten av mittsen. Slutligen lyckades jag fixa tre nya blåmärken igår, från när vi knäade. Ett blåmärke på vänster knä och två på höger. Ilsket vinröda i nuläget. Ha! Jag som tyckte att jag inte fick in så mycket kraft i knäandet igår, jag måste haft fel, för förra gången vi tränade på att knäa fick jag inga blåmärken.

Vad gör man då åt alla dessa blåmärken? Tja, jag vill att de ska försvinna så fort som möjligt så jag slipper gå omkring och se ut som om någon har misshandlat mig, för att inte tala om att blåmärken faktiskt gör ont också. Alltså smörjer jag in blåmärkena med Hirudoid. Världens bästa salva, verkligen! Finns på Apoteket. Blåmärkena försvinner enormt mycket snabbare på det viset. 😀

Förresten, jag kan knappt tro det, men idag känner jag inte av någon träningsvärk i vaderna! Fattar ni vad underbart det är!? Jag har förstås träningsvärk på andra ställen, men det är för en gångs skull bara en lätt träningsvärk. Hurra!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

