Min röst går till…

…ja det ni, det tänker jag inte avslöja! Jag kan däremot avslöja att jag fortfarande håller mig inom samma block, men jag har i år bytt till ett annat parti. Att rösta är i sig inget jag tycker är kul att göra, men jag ser det som min plikt. Det är egentligen en förmån att få vara med och tycka till om hur landet ska styras, inte sant?

Jag måste få beklaga mig lite också, över något helt annat. Mitt knä. I fredags fixade jag både hopp och djupare knäböj utan att knäet protesterade och det där konstanta trycket som funnits så länge var borta. Det hade alltså blivit väldigt mycket bättre. Så nu inatt efter katternas nattamat/halva frukost så fick lilleman för sig att hoppa på Mintha, lagom till att jag hade hunnit gå och lägga mig igen. (Klockan var fyra på morgonen då). Jag gjorde därför någon hastig och skum rörelse i sängen för att illa kvickt komma upp ur den och slänga ut lilleman, varpå knäet fick tillbaka den där tryckande känslan igen.  För en stund sedan skulle jag sätta mig ned och då högg det till i knäet. F-n också!! Vilket bakslag! Har jag omintetgjort allt nu med min skumma nattrörelse!? Det blev liniment och knästöd illa kvickt. Snälla, snälla låt det trolla bort det onda!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

