Så var det dags igen!

Ja så var det dags igen för flera saker. På lördag har Budo & Fitness Butiken säsongens Budodag, med 20 % på alla budoprylar, såväl som på sitt GASP-sortiment. Jag har inte bestämt mig än för om jag ska gå. Det är visserligen kul att shoppa, men i ärlighetens namn ska jag fortfarande vänta med sparringprylar och när det gäller thai shorts har de ett alltför litet sortiment både vad gäller antal shorts och vilka storlekar de saluför. L som minsta bland Windy, när jag behöver M…. Kosttillskott och sådant är för dyrt för min smak och vad gäller GASP-kläderna så är de visserligen inte så dumma, men priserna blir inte mycket bättre med 20 % rabatt. Så, det ser tveksamt ut för mig i nuläget, men någon annan har kanhända nytta av denna info.

Apropå shopping så var det dags att nyttja Muay Thai Stuff igen. Det är otroligt så mycket billigare det blir att beställa därifrån trots att frakt tillkommer. Man sparar flera hundralappar mot vad samma varor kostar i Sverige, speciellt när det gäller märken som Twins och Thaismai. Nu tycks i och för sig Thaismaiprylarna vara utsålda nästan varenda gång jag kollar in sajten, men i alla fall. Förra gången beställde jag ett par ruggigt billiga thaishorts av mindre bra märke (jag fastnade för motivet…), men denna gång satsar jag på ett par Twins thai shorts i M, då man bör gå upp en storlek från sin vanliga storlek när man handlar thai shorts. De kostar mig mindre än 260 kr inkl frakt. Kan ni gissa vad standardpriset för samma shorts är här i Sverige? 449 kr. Jag slängde även med ett par Twins ankelstöd i beställningen. Det skadar inte att ha ett extra par om vi säger så. Nackdelen med att beställa från Muay Thai Stuff är att man får vänta ett tag innan varorna dyker upp, två veckor tog det förra gången, men positivt är att risken att åka dit på tullavgift/moms är nästan obefintlig, då de märker sina leveranser med ”gåva”(ja ja, ”gift”, de skriver på engelska).

Det sista det var dags för igen är den numera alltför välbekanta träningsvärken. Jag gick ner riktigt djupt på knäböjen igår, vilket höger knä protesterade mot när vi hade tre knäböj kvar på den sista varianten, så jag sket i de tre sista. I vilket fall har jag en rejäl träningsvärk på framsidan av låren. Axlar, nacke, överarmar (!) och nedre delen av ryggen har klarat sig undan med en knappt märkbar träningsvärk. Magen känner jag inte av än, däremot hittade jag ett svagt litet blåmärke på den. A-K måste ha fått in en schysst träff på den igår.

Förresten, ville ni se en bild på thai shortsen jag beställde? Dessa blev det:

Då jag alltid vill veta vad texten betyder, så snokade jag rätt på det. Om min källa stämmer så står det Singha Dam på framsidan, vilket är thailändska för  ”svart tiger”. Passande för mig som har haft tigern som vilt favoritdjur sedan barnåldern. 🙂 Texten på ena sidan är Tarn Ya Baa vilket är ”mot droger” och på andra sidan ska det tydligen vara namnet på en välkänt muay thai stadium; Lumpinee. Helt okej budskap.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

