Aj, det kändes

Gårkvällens kickpass sög musten ur mig, det var ett sådant pass som lämnade mig lätt darrig. Tala om att göra slut på energidepåerna! Jag borde verkligen börja med sportdryck före och efter passet, men jag har fortfarande inte lyckats fixa maltodextrin. Den butik jag var inne i för att köpa det hade tillfälligt slut på det. Så typiskt!

Igår hade vi vår extratränare, så det blev ett väldigt annorlunda pass. Jag lärde mig några nya stretchövningar. Enkla men de tog ändå på rätt ställe så att säga, så jag har memorerat dem så gott jag har kunnat. Under själva kickdelen blev det en salig massa sparkar i diverse kombinationer. Höger jabb följt av mellansteg och vänster rundspark var en variant. En annan variant var vänster frontspark följt av en slags snurrspark jag aldrig fick namnet på. Någon som har lust att upplysa mig om vad den heter? Den kändes lite som en frontspark från sidan så att säga, det blev nästan som att slå bakut på mittsen. Kul var den i alla fall och jag fick rentav ett ”mycket bra” från tränaren när han såg mig göra kombinationen! Det var typ den enda feedback jag fick på hela passet när jag var den som sparkade/slog, annars lyckades han alltid komma förbi när min träningspartner var den som var i farten. Jäklar i mig, den tjejen hade platsat bättre i gruppen efter oss med tanke på hur sparkarna var (hon brukar faktiskt vara med på deras avancerade pass också)! Jag kände mig grymt dålig i jämförelse, inte alls bra för självförtroendet. Sedan tog mina armar stryk av hennes rundsparkar, bara så ni ska förstå vilken kraft det var i dem. Mina underarmar har varsitt stort blåmärke, det på vänster arm är dessutom rätt svullet. Inget lite Hirudoidsalva inte kan råda bot på. 🙂 Vi fick köra höga rundsparkar på passet också, det gillade jag. Jag har en förmåga att köra de vanliga rundsparkarna lite för högt, så det var pärla att få fritt utlopp för att gå på höjden.

När vi var klara med kickdelen så var klockan egentligen så mycket att hela träningstiden var förbi, men eftersom vi inte hade kört någon fys så drog tränare över på tiden. Min energi var rätt förbrukad vid det laget, så det som i normala fall hade varit en enkel match för mig, blev rent av jobbigt. 50 vanliga situps (kors i taket, vanliga!), 25 åt vardera sida från någon specialposition, 10 armhävningar vardera av den breda, normala och smala varianten. Det var första gången jag överhuvudtaget gav mig på breda och smala armhävningar. Några av vardera gjordes på tårna i alla fall, resten på knäna. Som sagt var, hade jag haft mer energi kvar hade det varit en annan femma. Ni skulle kunna se mig göra 10 ordentliga smala armhävningar om jag slängde mig på golvet nu. 🙂

Vi gjorde en massa rygglyft också, 20 av vardera variant och sedan fick vi avsluta med en lite fredagsrolig övning. Samtliga ställde sig i en cirkel, lade armarna om varandras axlar och sedan skulle vi gemensamt gå ned i djupt knäböj och därifrån hoppa så högt upp vi kunde. 20 st sådana. Vi blev varnade att om någon inte gav sitt yttersta eller försökte fuska, så skulle vi få börja om från början. Som tur var slapp vi börja om.

Resultatet av gårdagens träning är utöver nya blåmärken även ny och rejäl träningsvärk. Den träningen visste var den tog! Baksidan av hela benen (hurra, inget på framsidan!), höfterna (jag tror faktiskt jag har ett blåmärke på vänster höft, det känns så), axlar, skuldror, nacke och överarmar. My gawd! Tur jag var inne i Malmö en sväng på förmiddagen och promenerade kors och tvärs över stan, det mjukade upp musklerna lite. Å så passade jag på att stretcha utsidan av låret medan jag väntade på bussen! Jag måste stretcha den muskeln lite oftare, så mitt knä blir helt bra någon gång.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

