Tillbaka till hästarna

Efter tre veckors vila från hästarna så var det återigen dags för lite stalltid. Jag skulle se om knäet behagade hålla måttet. Det blåste så förfärligt idag och A hade vilat ända sedan tisdag kväll, så han var milt sagt på hugget redan när jag hämtade honom i hagen. Därför var det inte ens lönt att försöka rida ut, utan istället bestämde jag mig för att löslongera honom över bommar i rundcorallen. Borstade rent honom först och mitt knä protesterade inte mot att jag gick ner på huk lite då och då. Skönt, med tanke på att jag inte ens klarade det för tre veckor sedan. Sedan jobbade jag honom. Det tog ett tag, men till sist hade jag lyckats få honom att gå riktigt fint i alla gångarter. Inte ett enda steg i grisepass tog han heller, vilket var förvånande men toppen. Han kan när han vill, det lilla trollet!

Jag mockade hagarna också och fyllde på vatten. Det är drygt att alla hästarna inte kan gå tillsammans i nuläget, men F får fortfarande inte gå på gräs sedan fången och A ska bara jaga B om han går med M, så B får växelvis gå själv och växelvis med F & Ö. Just nu går det an, men till vintern blir det besvärligt om inte alla kan gå ihop, med tanke på att det egentligen bara finns en fungerande vinterhage.

Måste nämna något träningsrelaterat också.  Mina fina blåmärken från i fredags har med idogt påkletande av Hirudoid bleknat till gult. Ingen svullnad syns heller, skitbra! Träningsvärken har också minskat (liniment is the shit), såpass att den är knappt märkbar på sina ställen. Det känns fortfarande en hel del i armarna, men det är bara positivt eftersom jag inte brukar ha träningsvärk där särskilt ofta. Säkerligen kommer den ha minskat ännu mer imorgon så jag kommer vara fit for fight! Det är ju kickträning imorgon!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

