Seg måndag

Dagen började i trötthetens tecken, jag hade fått sova alldeles för lite och typiskt nog valde sambon denna dag till att gå upp tidigt. Jag behövde bilen hela dagen och var därför tvungen att skjutsa T till jobbet och i och med att han skippade frukost så fick jag vackert vänta på att ta itu med min egen och börja dagen med att skjutsa honom. Suck! Tur att det inte tar så förfärligt lång tid att skjutsa, det är bara en mil tur och retur.

Den lilla energi jag samlade ihop via frukosten spenderades på ridning, två promenadvändor med hästar mellan gården/hösthagen, samt ogräsrensning av en rabatt. Lunchen gav bara lite energi, så måndagen fortsatte att kännas seg och blev inte bättre av jobbletande och att betala räkningar. Kunde lite kickboxning muntra upp? Jodå, med råge! För första gången blev jag värsta piggelinen efter passet!  😀

Kvällens pass var med samma tränare som i fredags, så uppvärmning, stretch och fysdel var densamma, om man bortser från att han klämde in ytterligare 30 armhävningar direkt efter de första 30 när armarna i princip redan gett upp…*harkel* Mina vid det laget spagettiarmar ville inte alls medverka till mer än ett fåtal armhävningar till, trots att jag hade gått över på knä. Jag föll ihop i en hög när jag försökte göra sista omgången smala armhävningar. Ja jisses, kan någon se till så mina triceps och bröstmuskler blir lite större och uthålligare bara sådär? Jag kan nämligen inte påstå att jag märker att de har blivit större trots träningsvärk där, men andra muskler har blivit tydligt större. Skumt.

Själva kickdelen blev snarare en slagdel idag. En massa roliga slagkombinationer och vi fick köra både uppercuts och krokar för första gången. Jäklar vad mycket lättare det är att få till världens punch med uppercuts och krokar! För en gångs skull fick jag höra att jag hade mycket bra teknik, så tydligen har jag fått lite bättre koll på att få med mig höften när jag slår. Yey for me! Kombinationerna gick alltså bra när jag väl rett ut i vilken ordning de olika slagen skulle komma. Vänster rak, höger rak, vänster krok. Höger rak, vänster rak, höger uppercut, vänster krok. Pust! Det blev lite tankearbete med att hålla mittsarna också, eftersom den ena skulle vinklas inför det fjärde slaget och sedan återgå till sitt framåtriktade läge inför det första slaget.

Inget pass är väl komplett utan någon sak man skrattar lite extra åt? Nå, vi fick upprepa fredagens cirkelövning på slutet och jag hamnade mellan min frontlinjegrabb B (han och jag är alltid längst fram under uppvärmningen) och hans träningspartner. Båda grabbarna är väldigt långa , så mina knäböj blev inte så värst djupa, men mina upphopp blev desto högre. Jäklar vilken skjuts jag fick uppåt! Det måste hur som helst ha sett väldigt roligt ut med mig mellan dem och därför blev jag full i skratt.

Just det, jag höll nästan på att glömma. Idag var vi otroligt många på träningen, chockartat många och då vet jag ändå att två av de som brukar träna inte var på plats idag. Jag tror det är 30 som har köpt träningskort och som alltså dyker upp jämnt, men idag skulle det inte förvåna mig om det var minst tio nya ansikten. Det var helt enkelt trångt på golvet och alla slagmittsar räckte inte till, utan några fick köra på thaimittsar. Det ska bli oerhört intressant att se hur många som dyker upp nästa gång. Jag hoppas faktiskt att det blir det vanliga antalet då, för annars lär det bli svårt för tränaren att hinna ge feedback till alla.. Har klubben ens någon maxgräns för antal deltagare på passen? De borde ha det, allra helst med tanke på att salen vi tränar i bara rymmer ett visst antal.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

