I sjukstugan

Har jag sagt att jag hatar att vara sjuk? Det kvittar om jag är jättesjuk eller som nu, bara lite sjuk. Igår hade jag rosor på kinderna och glansiga ögon, så jag undslapp visst inte febern. Irriterande nog kunde jag inte sova hur mycket jag än försökte, så jag varvade mellan att ligga i sängen och soffan. Låg jag i sängen så var Helios och Mintha där och höll mig sällskap. Framåt kvällen var jag trött på febern och störde mig på handfatsavloppet inne i badrummet, så jag fick ett ryck och rensade det. Äckligt värre, men en fördel att göra när man är förkyld då luktsinnet inte fungerar som det ska.

Det var svårt att sova under natten och jag fick bara fyra timmars sömn innan trollen väckte mig halvfem. Framsteg! Ja att de väckte mig halvfem alltså. Det var inte ens lilleman som var i farten då, utan Mintha. Det finns kanske hopp om att man ska få sova till sex-sju någon gång? De fick hälften av sin frukost och så gick jag och lade mig igen, men sömnen ville inte infinna sig trots att jag var jättetrött. Helios låg och var som en värmekamin ovanpå mina båda ben. Somnade om först efter halvsex, drömde en massa och vaknade sju av att jag var så varm att jag nästan höll på att förgås. Vid det laget tyckte jag att frukost kunde vara på sin plats, så jag gick upp och åt och katterna fick andra hälften av sin frukost. Sedan var det tillbaka till sängen igen, återigen med Helios som värmedyna. Denna gång somnade jag lite kvickare och vaknade (med Helios ovanpå benen) lite efter tio av att sambon pratade i telefon. Min nallebjörn till katt är en fena på att hålla sig supernära mig när jag inte mår bra.

Jag har funderat en hel del på vilopuls de senaste dagarna. Jag mätte min både igår när jag suttit stilla en evighet mitt på dagen och imorse precis efter att jag hade vaknat. Resultatet båda gångerna: 49 bmp. Med tanke på att vilopulsen brukar ligga lite högre när man är sjuk, så ska jag absolut se till att kolla vad jag har för vilopuls när jag är frisk. 49 är redan det rätt hyfsat! Synd att jag inte kommer ihåg vad jag hade för vilopuls i våras, då jag inledde min konditionsträning..

Något annat jag har funderat på är om jag kommer hinna bli tillräckligt kry tills imorgon kväll, då det är kickboxning igen. Just nu känns det inte så, men om jag inte kan träna aktivt så tänker jag likväl befinna mig på plats och titta på. Jag vill inte missa något, särskilt nu när vi fortfarande håller på och tragglar vilka som ska vara i vilken grupp osv. Sedan tänkte jag också att om det blir så att jag tittar på, så tänker jag släpa med mig kameran och fota lite om jag får. Vore kul att få lite kickboxningsbilder, inte sant? Om inte annat skulle jag kunna visa bilder på lokalen.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

