Smolk i bägaren

Mina thai shorts och det kom idag, men till min stora besvikelse är jag likblek om benen i dem. Det är den gula randen längst ned som gör det. Så, frågan är vad jag ska göra åt saken? Som jag ser det har jag tre alternativ:

  • endast ha shortsen när benen inte är kritvita
  • försöka färga den gula randen (ytterst tveksamt och riskfyllt alternativ)
  • sälja shortsen och satsa på något som går i rött istället (eller annan färg som funkar mot kritvit hud)

Jag var SÅ sugen på att träna, men min förkylning satte stopp för det. Inte för att jag inte hade energi till det, nejdå, jag var pigg, men det skulle vara dumt att utmana ödet och köra ett ordentligt kickboxningspass min första feberfria dag. Alltså körde jag två pass med kameran istället, till tränarens stora förtjusning. Bilder från kickboxningen är det tydligen ont om, så jag har lovat att han ska få mina bilder. Om det nu blev några bra, men det tror jag. Vissa såg väldigt lovande ut i kameran i alla fall, men det är förstås ingen garanti för något.

Det var lite oturligt att jag inte kunde vara med idag, för uppvärmningen var för en gångs skull jogging med inslag av en massa saker, bl a en kullerbytta (!) och ”hoppa och vicka på höfterna” i olika hastigheter. När det kom till kickdelen fick de köra vänster rundspark mot en thaimitts, följt av en snurr. Såg kul ut och jag ville SÅ gärna hoppa in och vara med! Blir till att tjuvträna lite på hemmaplan på onsdag förmiddag eller något…

På fysdelen var det också en del nya grejer. Istället för vanliga knäböj så var det knäböj följt av en spark uppåt mot mitts. Man skiftade mellan höger och vänster ben. Sedan var det slag på magen med mitts och givetvis skulle den som blev slagen spänna magmusklerna inför varje slag. Här hoppade jag faktiskt in och var lite aktiv med något annat än kameran, då Be behövde någon som kunde slå honom i magen. Självklart ställde jag upp! 😀 Sedan roade jag mig med att ta lite närbilder på folk som blev slagna i magen. Haha, minerna blev grymma!

Jag stannade kvar och fotade nästa pass också, den lite mer avancerade gruppen. Tydligen ska jag börja träna i den, bara för att jag meddelade tränaren att jag i nödfall kunde köra den tiden. ”Då sätter jag dig på halvsju”. Ooookej. Jag hoppas att vi som är nybörjare behandlas som sådana också, för annars blir det till att se fram emot 3 x 30 armhävningar, fällknivar och rygglyft på fysdelen. Utan vila emellan. Å frontsparkar direkt i magen för att ytterligare träna magmusklerna. Hur som helst, några från halvsexgruppen körde vidare i det avancerade passet, vilket gjorde det extra roligt att fota. Varför? Extremt roliga miner förstås! Det märktes att gruppen hade kört en del, för det var högre krav som gällde. Det blev en drös roliga bilder därifrån också, samt någon bra bild på tränaren in action. Jag har nu lovat att tränaren ska få bilderna och eventuellt kommer det upp ett litet bildspel på klubbens hemsida så småningom. Jag tog väl 280 bilder, men det betyder inte att jag sparar 280 st. Känner jag mig själv rätt kommer jag gallra rätt friskt. Med lite tur kanske 50-80 st hamnar i nätalbumet, vi får se!

Åter till smolk-i-bägaren-temat. Bilen krånglar. Risken är att det där felet som åtgärdades hjälpligt förra gången, kanske behöver åtgärdas konstant. För att förklara saken närmre så var det ett hjul till kamremmen som var sprucket eller något i den stilen förra gången bilen dog. Ett nytt kostar multum, så därför började verkstaden med att bara reparera det med förhoppningen om att det skulle hålla. Det är alltså möjligt att det inte har hållit… Motorn låter inte det minsta hälsosam när man startar den och kör den. Det skakar som tusan i alla lägen och varenda gång man är tvungen att stanna bilen vid ett rödljus, så är det osäkert om den kommer orka gå igång igen. Fy tusan, det var en pärs att köra hem från Malmö! Jag höll mig till småvägarna i alla fall utifall att bilen inte skulle orka, men på något vis kom jag och bilen hem. Bilen står nu på sin plats på parkeringen och ja, det är väl lika bra att ringa verkstaden snarast. Dock får jag garanterat räkna med att ta bussen in på onsdag…Suck!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Kickboxning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Smolk i bägaren

  1. Elisabet skriver:

    Köp en bred tuschpenna, ej vattenlöslig, av affischtextningstyp. Svart exempelvis. Sen drar du några tjocka streck över den förhatliga gula randen. Om färgen går bort efter några tvättar så kan du måla en gång till. Det går bra med tunn penna också, men det blir mer ritande och kladdigare intryck.

Kommentera

