Kickboxningen tar fram det bästa

Aldrig trodde jag att ridningen skulle komma i andra hand, men i och med kickboxningen har det blivit så. Det finns ett gott skäl till det, för jag har konstaterat att kickboxningen tar fram det bästa hos mig. På träningspassen är jag den glada, öppna, soliga person jag önskar att jag kunde vara för jämnan. Den person som har fått så lite utrymme de senaste åren. Den som inte har några bekymmer i tankarna, som bara lever här och nu och njuter av att låta kroppen jobba i sitt anletes svett och hämtar energi från atmosfären och de härliga träningskamraterna. Den person som vågar ta sig an utmaningar utan att tveka, som ger allt och som känner sig som en i gänget. Det är härligt. Inte konstigt att jag efter varje avslutat träningspass börjar längta efter nästa! Att kickboxningen sedan tar fram det bästa rent kroppsligt är inte heller fel. Sakta men säkert blir muskler synliga, balans, koordination och kondition bättre. Sedan är kickboxning en kontaktsport och vi vet väl alla att beröring är något som får folk att må bättre? För att inte tala om att om något har gått snett under veckan så är det ett ypperligt tillfälle att träna bort all frustration!

Kan det inte bli måndag nu? Jag vill träna!

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

