Inkscape

Dags att lära sig Vektorillustratören Inkscape! För de oinsatta (hmm, jag är själv väldigt oinsatt än så länge) är det någon form av grafikprogram som finns tillgängligt när man kör Linux. Det var T som tipsade om att jag borde satsa på Inkscape om jag nu ska ge mig på att skapa en poster/affisch. Än så länge har jag inte ens öppnat programmet, utan jag har mest suttit och funderat på vilka bilder jag skulle kunna tänka mig att använda och om jag skulle leka lite med texter och loggor utöver bilderna. Det var länge sedan jag gjorde ett ordentligt posterupplägg och senast var väl dessutom i Word under Windows. Nu har jag kört Linux i många herrans år och inte gjort något annat än vanliga A4-arbeten, så jag har legat av mig lite på posterfronten. Iof, jag gjorde en bildsida till en tidningsannons för ett växtföretag en gång i tiden, det upplägget jag hade där var rätt snyggt. Jag kanske skulle satsa på något liknande nu, bara i större skala? Vi får se vad det blir av det hela.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

