Dagen efter

Mjukisbyxor, hirudoidsalva och lite mindre svärande. Lätt stel. Svullen lite här och var. Rejäla blåmärken på BÅDA skenbenen. Jag börjar visst få kraft i vänstersparkarna. 🙂 Klösmärken på armarna från när jag har blockerat sparkar från någon som inte har klippt tånaglarna tillräckligt bra. Vänster lår är mer än lovligt färgglatt hela vägen. Inte så mycket blått, mer intensivt brunrött. Det ser så gräsligt ut att jag inte ens vågar lägga upp en bild på det. Allt det här borde göra svinont, men märkligt nog känns det inte så farligt. Har jag höjt min smärttröskel? Mycket möjligt. Det som gör mest ont är faktiskt den spruckna blåsan under foten. Alltså ska jag se till att inte glömma att sätta på plåster nästa gång.

Till nästa pass ska jag vara smart och ge mina blåmärken och svullnader en chans att lägga sig, åtminstone så att det slutar göra ont. Så, oavsett hur mycket jag älskar att träna så får det bli  kameraväskan till onsdagspasset. Ni som älskade mina kickboxningsbilder kan därför se fram emot en ny omgång rafflande bilder!

Ett litet tillägg. Det är kanske dags att jag tar fasta på sådant som förebygger blåmärken? Särskilt på vänster lår då, som tycks vara mest utsatt i nuläget. Direkt efter träning borde jag kyla området så blodkärlen drar ihop sig. På så sätt borde inte lika mycket blod läcka ut i vävnaderna. Jag tror jag ska satsa på kylspray, för det är enkelt att ha med sig till träningen. Steg två får bli att linda det utsatta området, eftersom ett tryck också leder till en minskad mängd blod och mindre risk för svullnad. Japp, jag får försöka satsa på det.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

