Fyra dagar senare

Ni minns väl att jag inte vågade lägga upp någon bild dagen efter sparringen för att blåmärkena såg alltför läskiga ut? Nå, här har ni en bild på hur det ser ut den fjärde dagen efter sparringen. Det här klassar jag vid det här laget som ”inte så farligt”, eftersom jag vet hur det såg ut från början. Nu är det alltså vita små ”vägar” bland alltihopa. Omgivande partier har börjat skifta över till gult med blåa prickar. Jag kan upplysa om att det fortfarande gör ont. Betänk att detta är med idogt Hirudoidsmörjande; jag vågar inte ens gissa mig till hur det hade sett ut annars…

Apropå Hirudoidsalva så börjar mitt förråd tryta. Dags att köpa den största tuben som finns, för jag lär åka dit på blåmärken vareviga vecka, inget snack om saken! Nu har jag förresten skaffat en kylsalva också. Det var det bästa jag kunde hitta då kylsprayen var slut. Förhoppningsvis kommer kylsalvan också fungera för att undvika att blåmärkena blöder ut till sådana här gigantiska proportioner. Nuvarande jätteblåmärke är helt enkelt flera små blåmärken som flutit ihop och bildat en världsdel av blåmärken. Just för att jag inte hade något att kyla med direkt efter smällarna. Det var en dyrköpt läxa som sagt var, men i framtiden ska jag göra allt för att inte råka lika illa ut igen. Å ja, blir det sparring på kvällens träningspass så kommer jag avstå och köra på säckarna istället. Jag tror tränaren kommer ha full förståelse för det.

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

