Fredagskvällen i efterhand

Jag var in och bytte benskydden och det visade sig att det faktiskt fanns två storlekar mindre än vad jag hade kommit hem med förra gången. Storleken under visade sig vara den rätta, den satt som gjuten. Det blev rentav invigning av skydden på kickpasset sedan, för trots att jag inte hade tänkt att sparras så tyckte tränaren att jag skulle göra det. Han förbjöd bara alla andra att kicka mig på låret.😛 Benskydden var i alla fall fantastiskt bra! Jag ska vara snäll och ta en bild på dem sedan så ni får se. Märket heter Ultimate och är Master Hos egen design. Benskydden är helt i konstskinn, är förstärkta precis över skenbenet och på fotdelen och har tre kardborrfästen så de sitter stadigt runt benet även vid hårda tag. Passformen är som sagt var ypperlig, den kramar runt benet lika bra som om jag hade short chaps och skulle ut och rida. Bäst av allt, man kan sparka hårt utan att det gör ont på en själv.😀 Synd vi inte får träna mot mittsar med benskydden på…

Kickpasset igår började med hopprepsuppvärmning och jag säger bara, jag måste träna på det där med att hoppa. Ska jag hoppa snabbt så trasslar jag ofelbart in mig efter en liten stund, medan alla runt omkring mig hoppar som gudar. Hrm. Inte undra på att jag undviker min längst-fram-i-mitten-position så fort det är tal om hopprep. Nej tack, jag gör helst bort mig lite i utkanten sådär. Efter uppvärmning och stretchning körde vi en massa rundsparkar mot slagsäckarna. Hårda lowkicks förärade mig nya fina blåmärken på skenbenen, de i midjehöjd byggde väl vidare på blåmärkena och de i huvudhöjd råkade ge mig ett sår på ovansidan av vänster fot. Hoppsan!

Efterföljande sparring körde jag mot en och samma tjej hela tiden. Hon var grymt bra på att försvara sig och hade en bra teknik med sina jabbar. Jag kände mig som den fumliga nybörjare jag egentligen är, även om jag förstås fick in en del träffar själv. Mot slutet skulle vi gå in och clincha och köra korta slag och sparkar mot varandra. Jag tyckte det var svårt att få till egna bra träffar där, för min motståndare var snabbare på att jabba än jag var. Hur som helst, nyttig övning! Å jag kom ihåg att spänna magen när jag såg ett slag komma i alla fall.🙂

Fysdelen blev lite på egen hand sådär. Vi uppmuntrades att göra situps i par, så jag och M körde lite över 50 vanliga och 25 åt vardera håll av specialvarianten. Det fick räcka med det…

Sade jag att jag drog upp blåsor under fötterna igen? Inte så illa på den som sprack redan i måndags, men desto värre på den som sprack igår på andra foten. Fixade lite nya blåmärken på armarna också och blev lite svullen här och var. Jag var smart nog att komma ihåg kylsalvan den här gången och kan upplysa om att den fungerar tillfredsställande! Så, ytterligare en favoritsalva att lägga till listan över sådana jag inte klarar mig utan som kickboxare.

När jag kom hem igår så blev jag milt sagt överraskad. T hade visst en liten minifest hemma så det var fullt kring vardagsrumsbordet. Tur jag hade varit smart nog att duscha innan jag åkte hem, för det hade varit lagom muntert att komma hem alldeles sunkig till en massa människor man aldrig har träffat förut! De satt och spelade ett fighterspel på PS3. Jag erbjöd dem att få fightas på riktigt med mig istället, men det var ingen som nappade haha!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

