I need a makeover

Tänka sig, fröken tråkmåns var på inflyttningsfest igår hos en kompis. Trevligt och välbehövligt! Innan festen stod jag och ratade plagg efter plagg att ha på mig. Av någon anledning är de flesta av mina festkläder antingen för somriga, för fina (tänk klädkod ”svart kostym” och uppåt) eller helt ute. Bevis på att jag har suttit hemma för mycket eller? Efter lite rotande hittade jag en gammal leopardmönstrad favorittopp i gömmorna och leopard är ju poppis nu. Kruxet var att jag inte hade något passande att ha över den, så det slutade med en tråkig uppknäppt skjorta ovanpå, men det skulle ha blivit för kallt med bara toppen. Jag skulle behöva införskaffa en drös gå-ut-på-puben-snygga överdelar, men jag och shoppa kläder är fullständigt hopplöst. Jag tycker aldrig något sitter som det ska och om det väl gör det så kostar det skjortan. Jag skulle behövt en personal shopper eller någon som körde en makeover på mig! Jag gillar inte mitt nuvarande jag. Tråkig och grå som en mus…förutom på kickboxningen då, där lever jag upp.

Förutom en makeover behöver jag ny makeup. Senast jag handlade något var inför brorsans bröllop för…hrmm…fyra år sedan. När jag skulle ta på lite mascara häromdagen så hade den klibbat ihop sig och alltså blivit för gammal. Okej, nog för att jag nästan bara sminkar mig när jag ska ut och festa (eller köra fotosession), men oj! Mascara måste jag alltid ha hemma. Det blir till att införskaffa ny snarast! Å lite basic ögonskuggor också tror jag, för inte ens det har jag längre. Bedrövligt. Jag kan inte klara mig på eyeliner och läppglans liksom!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I need a makeover

  1. Jea skriver:

    Just say when så ska din personliga shopper stajla upp dig 😉

Kommentera

