Shoppat lite

Det blev en ny mascara idag, från i.d Bare Minerals. Närmare bestämt Flawless Definition Volumizing Mascara. Varför den? Tja, jag visste bara att jag ville ha en mascara som innehöll en massa naturliga ämnen och som var mild och snäll mot ögonfransarna. Därav märket, men sedan hade de två varianter att välja på. Jag tog helt enkelt den jag tyckte verkade bäst. Att den sedan råkade vara den dyraste är så himla typiskt mig. Det är inte så att jag vill ha det dyraste, tvärtom vill jag helst att det ska kosta så lite som möjligt. Mitt problem är att jag faller för högsta kvalitet och bäst utseende och av någon anledning råkar det nästan alltid visa sig vara det dyraste alternativet. Nå, man får vad man betalar för.

Jag testkörde mascaran så fort jag kom hem och jisses, det ser nästan ut som om jag har satt på mig lösögonfransar! Vi talar långa, täta, mjuka ögonfransar. Nog för att mina ögonfransar i grunden räknas som långa, men jag tänker sällan på det bara för att de är så ljusa längst ut. Det är aldrig förrän jag sätter på mascara som det faktiskt märks att jag har långa ögonfransar. Hur som helst, den nyinköpta mascaran får väl godkänt!

Förutom att köpa mascara så var jag och hämtade ut min leverans från FightGear. Ni minns väl min jakt på boxningshandskar? Det var ett par sådana jag hämtade ut. Inget höjdarmärke nej, men efter att ha provat mig igenom x antal olika märken och inte varit nöjd med någon så gick jag helt enkelt på ett prisvärt alternativ. FightGears handskar är åtminstone i äkta skinn, går att dra åt bra även runt mina smala handleder, kostade inte skjortan och har fått hyfsade omdömen på olika kampsportsforum och diverse kickboxningsklubbar. De får helt enkelt duga så länge. Det enda jag stör mig på är att de har ändrat sin logga så det ingår en liten röd del – det matchar inte mina rosa thai shorts… Petig, jag?

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

