Minska ned på sportdrycken?

Det är kanske läge att minska ned på sportdrycken. Inte för att jag har druckit mer än max 3 dl efter varje pass, men det är trots allt rena kolhydrater. Det verkar inte riktigt som om jag förbränner precis allt. Åtminstone säger vågen och måttbandet att jag inte gör det. Ett kilo plus och en halv cm mer i midjemått. Ogilla! Nu lär väl åtminstone hälften av min bekantskapskrets påpeka att jag är fånig och att det varken märks eller skulle skada om jag gick upp ytterligare. Nå, ta det från en som större delen av sitt liv haft en matchvikt på 48-49 kg och som efter lite muskelbyggande fick vänja sig vid att vågen helt plötsligt visade på otroliga 51 kg; jag märker minsta viktskillnad otroligt mycket och är hyperkänslig för vad måttbandet visar. Jag kan gå med på att gå upp i muskelvikt, men jag vill absolut inte att midjemåttet ökar. Hur ska jag då få en synlig tvättbräda i alla lägen? För att inte tala om att jag med mina proportioner ser bäst ut med smal midja. Så nej, mindre sportdryck får det bli. Mer motion också kanske, med tanke på att ridningen fortfarande uteblir. Om jag skulle ge mig ut och springa en gång i veckan? Fast jag har förstås inga löparkläder för den här säsongen, men det vore intressant att se om min sedvanliga runda på 6 km går snabbare att springa nu. I augusti tog den rundan i mitt ”evighetstempo” mellan 25 och 28 min, beroende på hur vädret var. Jag är rätt säker på att min kondition har förbättrats ytterligare genom kickboxningen, så rundan borde gå snabbare att springa nu. Jag är väldigt frestad att testa, men vi får se!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

