Klantskallen slår till igen

Jag är en riktig klantskalle. Igår på träningen när jag körde mot säck, så lyckades jag som sagt var göra en bakåtspark när säcken rörde sig mot mig och det gjorde ju ont, men jag märkte inte av någon svullnad under kvällen och tippade därför på överbelastning.

Imorse när jag vaknade så kändes det lätt svullet, men bara precis där jag hade blåmärken längst ned på skenbenet. Återigen, ingenting jag reflekterade över. Svullna blåmärken har blivit vardagsmat. Nu ikväll däremot tyckte jag det gjorde aningen mer ont när jag vred på ankeln, så jag tog av mig strumpan och möttes av en enormt svullen ankel och ja, det är ju svullet både en bit ovanför och nedanför ankeln också. Skit också! Vrickade jag den igår eller? Borde det inte ha känts mer redan igår i sådant fall? Nu är skadan i alla fall skedd och jag satte på lite kylsalva i hopp om att kanske lindra svullnaden en aning. Tror iof inte att det hjälper så här sent efteråt egentligen, men tja, det är åtminstone behagligt med lite kyla där. Sedan slängde jag på ankelstödet också. Jag tvivlar på att svullnaden kommer vara borta tills på måndag, så det blir väl till att sitta och titta på då istället. Så himla typiskt mig att lyckas med något sådant här och mer än lovligt irriterande! Jag vill träna för sjutton, särskilt när vi för en gångs skull inte har sparring!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

