Hemma idag

Jag blir hemma idag, trots att det är måndag och därmed kickträning. Det kommer kännas jättekonstigt, för jag har verkligen dykt upp på varenda pass tidigare, men jag måste försöka ta det lugnt. Min ankel är förvisso väldigt lite svullen nu, men det känns onödigt att sticka till träningen när jag i sådant fall skulle utsätta ankeln för en kvarts promenad och ändå bara kunna titta på. Inte ens kameran hade fått följa med idag. Dessutom fyller T år idag och jag kan allt vara snäll nog att hålla mig hemma då, även om han i princip firades redan under helgen.

Jag vill inte försaka träningen helt, så jag tänkte att jag kunde köra lite sittande skuggboxning (med hantlar), situps och dips. Alltså övningar som inte belastar min ankel, men som ändå ger mig något. Måste förbränna den hutlösa mängd kalorier jag har satt i mig i helgen!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

