Fightertokig

Det är som vanligt med mig och mina aktiviteter. Fastnar jag för något så är det rejält. Jag har nu tränat kickboxning i snart två månader och ju mer jag tränar, desto mer vill jag lära mig. Jag kollar klipp på matcher och annat på youtube för att studera hur folk rör sig, vilka slag och sparkar som används mest och i vilka lägen. Jag har blivit sugen på att testa ett gratis nummer av Fighter Magazine, för att se om tidningen är så intressant som den verkar och jag ser fram emot att min bok om kickboxning ska komma så jag kan få tips på bra sparringkombinationer och annat. Jag vill bli bra på det jag gör.

Nu till något helt annat. Ni måste få en uppdatering på mina skador! Efter två veckor så är det bara en blekt gulbrun skugga kvar av mitt gigantiska blåmärke på vänster lår. Jag som mer eller mindre vant mig vid att se totalgräslig ut där, det är nästan så jag får separationsångest! Nej, jag skojar förstås. Det är skönt att börja se normal ut. Förhoppningsvis kommer det sluta göra ont om ett tag också. Inte för att det är så farligt nu, det är bara precis när jag smörjer in salva som det gör lite ont.

Min idiotiska skada på höger fot/ben är väl sådär. Det är ett ytterst litet område vid ena fotknölen som är svullet nu, så lite att det knappt märks. Det gör bara lite ont att gå och om jag stryker längsmed en punkt från den lätt svullna fotknölen och en bit upp längsmed skenbenet där en sena (tror jag) löper så gör det ont. Det finns en smärtande punkt på baksidan av hälen också. Någon som blir klok på vad det är jag har skadat egentligen? Jag är för dålig på min egen anatomi för att kunna sätta namn på de smärtande delarna. För att vara på den säkra sidan har jag i alla fall lindat foten/ankeln idag igen, med boxarlindor! Lite extra stabilitet skadar inte. Jag kommer inte tillåta mig själv att träna imorgon, men däremot lär jag väl åka in och titta på. Jag fixar inte att vara borta en massa. För den delen kan jag höra med tränaren om han vet vad det är jag har lyckats göra med foten/benet. Kan det vara en lätt stukning när man inte har ont/blir riktigt svullen förrän efter 20 timmar? Jag har ju stukat (vänstra) ankeln en gång i tiden och där gjorde det hysteriskt ont direkt och svullnade upp på nolltid trots direkt lindning. Ljusår ifrån nuvarande upplevelse. Ja ja, vad det än är jag har gjort nu så hoppas jag i alla fall att jag kan börja kickträna nästa vecka. Får vila den här veckan.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

