Träning ger harmoni

Är det något jag har fått klart för mig nu när jag inte har fått träna ordentligt på en vecka, så är det att träning ger harmoni. Det var länge sedan jag var så stingslig som jag har varit den här veckan jag inte har fått träna. Dessutom faller jag lättare ner i mörkret när jag inte får mina endorfinkickar. Det är så mycket lättare att ta saker med jämnmod och se saker från en lite mer positiv sida när kroppen mår bra och man har fått ur sig den värsta frustrationen över allt som går fel i livet. Kickboxningen är perfekt för det. Den blir som en säkerhetsventil där man pyser ur sig all uppdämd irritation/frustration/ilska och går därifrån glad i hågen. Eller ja, ibland linkar man därifrån glad i hågen, åtminstone när man är jag. 🙂

För min egen skull, och kanhända för de i min omgivning, så ska jag träna lite ikväll. Träningsabstinensen är för stor för något annat och de som känner mig vet att jag har svårt för att sitta stilla. Vi får se om foten fixar vanlig uppvärmning, annars går det troligtvis bra med lite slag mot säck och så ska jag absolut klämma in styrkeövningar för mage, rygg, armar och lite ben. Jag dyker upp till nybörjargruppen – den avancerade med sparring är inte att tänka på idag med min fot. 😦 Jag tar med mig kameran istället så kanske jag kan fota lite sparring – om jag nu blir kvar så länge.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

