Fröken Gosnos behöver semester

Mintha alias Fröken Gosnos behöver semester hos någon vänlig själ på obestämd tid. Någon kattälskande person som dock inte har några egna djur för tillfället, för min primadonna vill styra och ställa på egen tass. Mitt hjärta brister när jag skriver det, men det fungerar helt enkelt inte härhemma, hur mycket jag än önskar att det gjorde det. Båda grabbarna är på henne, även om lillgangstern står för den största delen dumheter. Mintha slickar upp sår och fastän en kortisonspruta lugnar så tycks det inte vara allergi. Hon testade negativt på allergiproverna och jag har även kört med två olika allergifoder för att utesluta den delen. Hälsokontrollen jag också bad om, visade att hon var vid god hälsa. Jag har testat separata rum, mer aktivering, Feliway och ingenting hjälper. Det måste vara stress som ställer till det. Miljöombyte är i princip det enda som återstår och det är därför jag behöver någon som kan ta sig an henne på obestämd tid. En pålitlig själ som är okej med att hålla kontakten med mig, för jag vill veta vad som händer med mitt hjärtegryn.

Det står lite om Mintha under menyvalet katterna, men det är flera saker man behöver veta om den lilla damen. Hon är alltså 7 år, är försäkrad hos Agria sedan kattungeålder och har konstaterad FORL, så ett fåtal tänder är utdragna men det är för närvarande inte någon tand i farozonen. Frisk som en nötkärna för övrigt, får sina busryck och är en hejare på att gosa. Hon kan med lätthet ligga flera timmar på ens bröst eller knä och bara mysa. Spinnmotorn är ypperlig och magen mycket gosvänlig när hon är avslappnad och känner sig trygg. Hon är noga med sitt yttre, har alltid varit glad i att tvätta sig redan innan det gick överstyr.

Hon är inte van vid barn, så när småttingar är på besök brukar hon springa och gömma sig. Generellt är hon annars bland de första som springer till dörren när det kommer besökare och de hon gillar smörar hon lite extra för genom att åma och kråma sig på golvet. Gosa mig!, säger hon med hela sitt kroppsspråk.

Vill ni veta mer är det bara att höra av er till mig.

 

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fröken Gosnos behöver semester

  1. Jea skriver:

    Du vet var min dörrmatta bor. Kan ta henne ”ett tag” när flytt är avklarad och se om det blir bättre hos oss. Julen får hon dock gärna fira med dig eftersom vi åker upp till Laholm ett par dar då.

Kommentera

