Draktränaren och nackdelen med muskler

Oj oj, hur kunde jag missa att Draktränaren hade kommit ut på dvd redan i förra veckan? Hemskt! Jag är mil ifrån den typiska målgruppen för animerade filmer, men låt mig säga att de alltid kommer ha en plats i mitt hjärta. Just Draktränaren får ett extra plus av mig för att det är drakar i. Det kan bara inte bli fel med sådana va? Nog för att drakarna inte är i närheten av hur jag själv tycker att drakar ska se ut, men det är en annan femma. Filmen är hur som helst jättegullig och jag har velat ha den på dvd ända sedan jag såg filmen när den gick på bio. Alltså skaffade jag den idag.🙂

Shoppinggalningen är visst i farten igen. Nej, det blir faktiskt mest fönstershopping utöver sådant jag absolut behöver, som när jag shoppade kickboxningsprylar. Jag var på vippen att handla en kortärmad snygg kofta häromdagen, men när jag provade den så satt den alldeles för tight kring armen. Mitt omfång där har ökat sedan jag började kickboxas, det är nog främst triceps som har exploderat. Lite halvirriterande sådär, att en storlek som redan är större än vad jag borde ha fortfarande inte passar. Den fina koftan fick således hänga kvar i butiken. Igår upptäckte jag även att höga stövlar kan bli lite halvproblematiskt att inhandla i framtiden. Jag slängde nämligen på mig de jag köpte förförra året och det var knappt att de gick att få över vaden nu. Hrm, jag hade ju vadmuskler innan, men tydligen inte så mycket på just insidan. Nåväl, jag ska egentligen inte klaga över att jag har mer muskler nu, jag tycker det är snyggt. Får bara tänka till lite extra när jag ska handla kläder och höga stövlar.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

