Kickpass med vikarie

Ja attans, idag hade vi vikarie på passet. Jag måste erkänna att jag suckade lite inombords när jag såg vem som skulle hålla i dagens pass, för då visste jag att det skulle bli ett riktigt högt tempo och risk för vätskebrist. Förvisso gillar jag högt tempo, men jag är mindre glad när man knappt får dricka något på hela passet. Mina celler kan vara hur vattenfyllda som helst innan passet, jag behöver likförbannat fylla på vätskeförrådet en aning under själva passet för att inte riskera åka dit på begynnande vätskebrist efteråt. Jag tror vi fick två  drickpauser på hela entimmespasset och då tilläts vi bara ta en eller två klunkar. Seriöst, kan man inte själv få avgöra hur många klunkar som är vettigt för att man ska kunna orka hålla ett högt tempo även efter att man har druckit?

Nåväl, det finns fördelar med denna vikarie också. Just denna är glad i olika kombinationer och det gillar jag skarpt. Vi körde en vänster rak, höger rak och höger rundspark. Sedan samma slag fast byta främre fot efter det och sätta en vänster rundspark. Inga konstigheter alls och inga problem för mig att hålla ångan uppe hela tiden.

Fysdelen blev enormt liten, bara situps på räkning i cirkel. Varje person fick räkna till fem och så skulle alla göra situps. Vad kan det ha blivit totalt på raken, 150 eller något? Färre än jag är van vid från avancerade gruppen i alla fall.

Jag var inte nöjd med bara det lilla, så jag körde en halvtimme på säckarna. En massa snabba slag; raka, krokar, uppercuts. Förlängd vänster rak testade jag också. Lite höga rundsparkar klämdes också in, såväl som en och annan sidospark och frontspark. Efter det körde jag 50 rygglyft, 10 vardera av breda och smala armhävningar. 20 +30 normala armhävningar och lite extra magövningar. Sedan var kroppen härligt slut! Å lagom till att jag hade stretchat igenom hela kroppen så kom vikarien och undrade om jag inte var sugen på att sparra. De var ojämna par…men nej, jag var verkligen slut vid det laget och körde dessutom i nybörjargruppen för att undvika sparring idag (för att inte plåga min högerfot för mycket), så det blev hemgång för min del.

Jo just det, samtidigt som jag stretchade spanade jag förstås in avancerade gruppen och de fick göra en bra kombination som innehöll både försvar och anfall, så nu vet jag bl a vad jag kan ta till om en höger- eller vänsterkrok är på väg mot mig. Strålande! Jag suger åt mig som en svamp. 😀

Jag tror inte jag har skrivit det här på bloggen, men faktiskt är jag så ambitiös av mig att jag för en slags dagbok över kickpassen, så jag kan gå in vid vilket datum som helst och se precis vad vi har gjort vid det tillfället. Detaljerat är det också, in till sådana saker som om vristen är sträckt eller inte vid en viss rörelse. Jag tycker jag kommer ihåg saker bättre om jag får skriva ned dem.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

