Aftermath

Jag är seg som tusan efter träningen igår. Kroppen säger att den vill vila och bygga upp musklerna och jag är väl inte sämre än att jag tänker låta den göra just det. Träningsvärken sitter som sjutton på framsidan av låren och jag gissar att jag har knäböjen att tacka för det. Glädjande nog har jag lätt träningsvärk i magmusklerna också och det måste definitivt vara J:s förtjänst! Han sparade inte på krutet igår när han slog mig i magen sista vändan. Sedan har jag nya blåmärken på skenbenen såklart. Som jag tog i på vissa av sparkarna är jag inte ett dugg förvånad. Tån då? Tja, jag är väl egentligen inte helt säker, men jag tror att det inte är något värre än ett rejält blåmärke. Jag hade tejpat tån under natten och när jag tog bort tejpen imorse för att kolla läget så var tån blåröd, men inte svullen. Jag kletade på lite Hirudoidsalva innan jag tejpade om tån. Det gör inte ont om jag håller foten stilla och om jag går känns det bara en aning – men märk väl att jag inte har vågat testa att gå med otejpad tå, bara med tejpad tå. I det här fallet är det alltså inte bara den blåa tån i sig som är tejpad, utan den är ihoptejpad med granntån för att få lite stöd. Det kan aldrig vara fel att ge den det där extra stödet vare sig det nu bara är ett blåmärke eller en spricka i tån. Fast det är klart, en spricka i tån borde väl ha gett en rejäl svullnad, även om jag var snabb på att vidtaga åtgärder, eller? Jag intalar mig det i alla fall, så jag ska kunna träna på måndag. Avancerade gruppen nästa som sagt var och nu ska det visst bli sparring på måndagar och onsdagar istället för onsdagar och fredagar. Detta för att så många uteblir från fredagsträningarna.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

