Det man inte har i huvudet..

..får man normalt ha i benen, men idag fick jag visst ha det i plånboken. Jag var som sagt var väldigt trött, så jag råkade missa att få med mig några saker när jag begav mig till träningen. Det första var min halsduk och det kom jag på halvvägs till bussen, men då var det försent att vända så det var bara att stå ut med att det kom ner mer kalluft än vanligt vid halsen. Det andra var desto värre och det upptäckte jag inte förrän jag var inne i Malmö och på väg till träningslokalen. Jag kom på att jag hade glömt mina thaishorts hemma i badrummet. Illa, mycket illa! Jag kunde inte gärna träna i underkläderna (fastän B tyckte det haha), så det blev till att handla det som fanns i shoppen. Numera äger jag således ytterligare ett par kickbyxor. Jag hade för övrigt åkt in tidigare idag och släpat med mig kameran och jag tror faktiskt jag ska fortsätta åka in tidigare på just fredagar, om än skippa kameran. Skälet? Tja, jag har ju sagt att jag saknar min sidekick. Vi hinner knappt säga hej till varandra så länge vi är i olika grupper (vilket vi troligtvis kommer vara denna termin ut *suck*). Åker jag in tidigare så får jag tillfälle att umgås/träna lite med min sidekick innan nybörjarpasset och sedan kan jag helt enkelt titta på innan det är dags för min grupp att träna. Eller köra ett dubbelpass om jag är på det humöret. På fredagarna är det ändå så lite folk. 🙂

Dagens pass var för övrigt ett rent teknikpass, alltså utan sparring. Sedvanlig 3 x 3 min hopprepsuppvärmning med armhävningar/fällknivar mellan ronderna. Jag snubblade osedvanligt mycket på hopprepet, vilket alldeles säkerligen berodde på min trötthet. Skuggboxning med 1,5 kg hantlar och sedan skuggsparrning. Efter det bildade vi par och fick köra 10 x 30 s snabba rundsparkar. Först vänster rundspark och sedan byta till höger rundspark efter 30 s. Min trötthet märktes av även här, för även om jag fixade att sparka hela tiden ut så kändes det ovanligt trögt. Lite senare körde vi vänster rundspark direkt från främre position, följt av ett knäa-motståndaren-till-höger. Nice, förutom att jag var dum nog att be killen jag körde med att sparka hårt. Han lydde, förbarmade sig sedan och tog ner styrkan, sedan ökade han igen de 30 sista sekunderna. Det var inga problem att hålla emot så, problemet var väl snarare att jag raskt blev påmind om att jag hade ett blåmärke på höger axel eftersom jag slog i mig själv där eller bredvid varje gång han träffade mittsen.

Vi körde en massa grymma knäböj med tyngder även idag och avslutade sedan med intensiva ronder mot säck. Vi skulle stå rätt nära och både slå och sparka allt vad vi kunde och HÅRT. Knäa fick vi också om vi ville, men det glömde jag visst när jag väl var igång. Vi avslutade kickpasset med de där 200 situpsen, x antal armhävningar och x antal rygglyft. Det är en plåga, men muskler får man inte gratis. Tyvärr.

Jag blev pigg av kickboxandet också, tröttheten försvann i adrenalinkicken tror jag. Synd bara att adrenalinet försvann någonstans på bussen hem, för då upptäckte jag att det gjorde riktigt ont i höger axel. Det hade jag inte märkt av innan. Nåväl, lite liniment ska väl hjälpa där.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

