Trött

Jag är tröttare än tröttast, för av någon outgrundlig anledning var det stört omöjligt att sova natten som var. Jag vet inte om det snurrade för många tankar i skallen eller vad det var, jag var ändå trött när jag gick och lade mig. Sedan blev jag hungrig och försökte ignorera det. Efter det blev jag för varm då värmekaminen Mintha låg tätt intill min kropp. Sedan började blåmärkena göra sig påminda så det gjorde ont hur jag än låg och tiden gick. Klockan blev tre och sedan fyra. Lite efter halvfem gav jag upp, gick upp en sväng och gav katterna mat och mig själv en macka och lite vatten. Tänkte att det skulle gå bra att sova efter det, men det visade sig att det inte hjälpte ett dugg. Det gick bara inte att somna hur gärna jag än ville. Det värsta är att ju mer stressad man blir av att tiden går utan att sömnen infaller sig, det svårare är det att somna. Vid halvsju gick jag resignerat upp och åt ordentlig frukost, surfade lite på nätet och öppnade fönstret för att få in lite kall luft i sovrummet. Ute föll snöblandat regn. Efter en halvtimme eller så gick jag återigen och lade mig och under av alla under, jag lyckades somna. Tyvärr höll inte sömnen i sig så värst länge, för jag har aldrig varit bra på att sova hur länge som helst. Efter knappt fyra timmars sömn vaknade jag och gick upp. Jag skulle egentligen behöva sova mer, för fyra timmar är hälften av vad jag behöver. Jag får ge det ett nytt försök efter lunch och hoppas på det bästa.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

