Man får alltid veta att man lever…

…när man har ett träningspass med H, vilket vi hade igår. Många kombinationer och enkla rundsparkar och precis som förra gången vi hade honom så fick en och samma person köra skitlänge innan det blev byte. Hej igen kondition!

Vi avslutade med cirkelövningar på säckarna. Raka snabba slag på en, raka slag +uppercuts i två nivåer på en annan, lowkicks på en tredje, rundsparkar i midjehöjd på en fjärde, frontsparkar på en femte och så skuggboxning. Som det föll sig fick jag avsluta med raka snabba slag och jag säger bara jäklar i mig vad trött jag var vid det laget! Trodde inte jag skulle orka den sista ronden (det var två på varje station), men på något sätt höll jag ut ändå, om än inte i det rasande tempo som H önskade.

Då vi jobbat skiten ur oss i 1,5 timme så slapp vi faktiskt göra någon fys efter det, så inga magövningar, extra armhävningar eller rygglyft. Visst, ville någon köra lite situps eller så på egen hand så gick det bra. Tror ni någon gjorde det? Nope, vi var alla mer döda än levande, haha! Det blev ordentlig stretchning istället. Hm och för min del en massa pladder också. Så mycket att jag blev kvar lite längre än vad jag skulle och fick skynda mig till bussen. Det var INTE lätt att röra sig snabbt på isgatorna. Jag får skärpa till mig och se till att ha gott om tid till bussen nästa gång.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

