När shoppinglusten slår till

Schhh, jag råkade shoppa mer än vad som var planerat idag! Illa och ändå inte. Säga vad man vill, men det känns rätt bra att få unna sig något emellanåt och som slumpen föll sig var det löning idag. Ja inte för mig då, jag fick mina få slantar igår jag. I alla fall, jag skulle in till stan för att jaga rätt på de där ytterst välbehövliga fodrade skorna/stövlarna och så tänkte jag även hålla utkik efter en snygg svart kort kjol och en festtopp. De saknas i min garderob om vi säger så. Nu visade det sig efter mycket omkringspringande i butikerna att den enda festtopp jag hittade som jag faktiskt gillade var slut i min storlek. Kjol fanns där ingen klockren heller. De fodrade skorna/stövlarna fick jag åtminstone fatt i på första försöket, så det gjorde min dag. Nu slipper jag frysa om fötterna!

När jag sprang runt där på stan kom jag på att jag faktiskt behövde komma iväg till Body Shop. Skulle skaffa Lightening Touch som jag blivit tipsad om. Det var ett stort misstag att gå in där, för det blev betydligt mer än så jag kom därifrån med. Kan jag hjälpa att de har en massa bra produkter? Jag fick en provsminkning där och givetvis gjorde det mig sugen på diverse produkter. Jag har faktiskt knappt något smink hemma för tillfället, så det var läge att åtgärda det. Måste kunna se tjusig ut om jag så önskar, inte sant? Inte bara sådär vardagsglåmig. Alltså blev det bl a en mycket passande nyans av mineralrouge och ett mycket smickrande läppglans. Hello goddess! Det var länge sedan jag var nöjd när jag tittade mig själv i spegeln, men där i butiken var jag sannerligen det. Jag hittade även en dagkräm med aloe jag bara var tvungen att testa, det var ändå extrapris på den. Totalsumman blev alltså betydligt högre än planerat, något min tunna plånbok inte var stormförtjust över. Jag skyller på att det snart är min födelsedag och så jul förstås och vem är väl bättre på att ge mig presenter än jag själv?

Jag toppade dagen med att betala räkningar. Ja, för pengar in på kontot betyder tyvärr alltid pengar ut från kontot. El, telefon, hyra och kabel är de ständiga pengaslukarna. Som tur är så har mitt bostadsföretag den goda smaken att ha en kvarboenderabatt som alltid dras av på decemberhyran. Mycket bra tajmat, med tanke på att december månad generellt är den månad på året då mest pengar spenderas. Då är det inte bara julklappar och födelsedagar, utan även julmat och mellandagsrea, samt laddningen inför nyår.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

