Första adventpladder

Det är första advent och för ovanlighetens skull alldeles fantastiskt vitt ute. Jag vet att många Skånebor hatar allt vad snö heter, men jag ser inte mig själv som Skåning. Jag älskar snön. Det blir så mycket ljusare ute och det är vackert när det gnistrar överallt. För att inte tala om det mysiga knarrande ljudet när man pulsar fram i snön. 🙂 Jovisst, snö innebär kyla och snöskottning också, men glöm inte bort allt roligt man kan göra med snön! Sådant som att bygga snölyktor och annat, åka skidor och pulka. Okej, jag borde rent tekniskt sett vara på tok för gammal för det sistnämnda, men hade jag haft en pulka hade jag banne mig letat upp närmaste backe och åkt. Mitt barnasinne försvinner inte i första taget.

Advent innebär också att myspystiden kickar igång. Jag talar om adventsstjärnor, tända ljus och hela den biten. Pepparkakor och julmust får återigen intagas med gott samvete. För många blir det enormt stressigt också, men jag har lagt ned den biten. Jag försöker fokusera på det jag gillar och strunta i allt som ställer till det. Det fungerar någorlunda bra.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

