Tråkpass och kattnyheter

Igår hände något ovanligt; jag tyckte att kickpasset var tråkigt, jag blev knappt svettig och var nästan inte varm nog till att stretcha efteråt. Hur i hela friden gick det till? Nog för att jag åkte in och var ganska låg rent energimässigt. Vi hade vikarie igår också (H) och var bara sex stycken på plats. Snöns fel kanske? Musiken på passet var bra, men det var allt. Egen uppvärmning, tråkiga kombinationer och sedan tråkiga cirkelövningar på säck. Jag tyckte jag körde på som vanligt, men ändå blev jag aldrig riktigt trött/varm/supersvettig. Skumt. Det blev dessutom bara ett entimmespass, så jag körde ett fåtal egna fysövningar efteråt men kände mig rätt så oinspirerad även där. Bara 20 armhävningar (breda & smala) och 50 träna-hela-magen-med-5 kg-tyngd. Jag hoppas verkligen det blir bättre på nästa pass!

Så har jag lite nyheter på kattfronten. Det ska bli dags för veterinärbesök! Istället för att jag ska försöka mig på att släpa tre tunga icke resglada katter på bussen, så har jag sett till att en veterinär kommer hem till mig. Bäst av allt? Det blir bara 200 kr dyrare än om jag åkt in med katterna själv! Ja egentligen inte ens det om jag ska räkna av vad resorna fram och tillbaka hade kostat mig. För att inte tala om hur mycket det är värt för mig att slippa min och katternas stress av att ta oss till veterinären.

Vad de ska råka ut för? Vaccinering såklart! Sedan ska det bli en extra titt på Mintha också. Hon ser tyvärr rätt bedrövlig ut nu, då hon lyckats slicka upp nya sår på ingen tid alls. Fy vad fort det går. Tidigare har hon fått kortisonspruta vilket har hjälpt en tid, den här gången ska vi testa kortisontabletter för att kunna få till en lägre dos helt enkelt. Ny större tratt som hon inte kan kränga sig ur eller ta till gymnastiska övningar i för att ändå komma åt att slicka. Sedan fortsätter jag med mina åtgärder för att försöka minska stressen för henne. Miljöombyte står fortfarande högst på listan för min lilla gosis. Tur i oturen att jag är hemma så mycket just nu.

Dagens vikter på huliganerna:

  • Mintha 4,5 kg
  • Helios 6,6 kg
  • Arion 7, 0 kg

Det är alltid lika komiskt att lillskiten som ser så mycket mindre ut än Helios, faktiskt väger mer än honom. 😛

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Katterna, Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

