En tapper skara

Vi var en tapper skara på kickträningen igår. Hela fyra personer och jag var enda tjejen. Nå, tur vi var ett jämnt antal i alla fall! Det blev mycket teknik igår. Först olika övningar på säck. Anfalla på riktigt nära håll och anfalla snabbt långt ifrån och sedan återgå till den avlägsna positionen. Nyttigt och bra, förutom att vi på nära-håll-övningen också skulle knäa och jag lyckades knäa upp ett rejält blåmärke på höger knä. Man kan inte säga att jag inte gör mitt bästa i alla fall!

Vi körde en massa slag mot varandra också, eller ja, den ena slog och den andre blockerade med armarna. Toppenövning för min del! Jag skulle behöva göra den övningen MINST en gång i veckan bara för att få in det ordentligt, även om jag klarade mig hyfsat igår. Det blev även till att blockera sparkar med armarna. Killen jag tränade med frågade om styrkan på sparkarna var okej och jag svarade ja fastän det kändes rejält. Mot slutet var jag frestad att be honom sänka styrkan en aning, för det gjorde rejält ont på vänster sida men jag sket i det och bet ihop. Var alldeles röd på överarmarna efteråt och tippade på fina blåmärken trots att jag kletade på lite kylsalva rätt kvickt. Mycket riktigt så är jag väldigt blå där idag, men faktiskt blev det inte fullt så illa som jag trodde det skulle bli. Jag tror kroppen har börjat vänja sig så smått vid alla slag.

Ni tror väl inte vi glömde bort att härda magen också när vi ändå var igång? Självklart inte! Hårda slag med boxhandskar direkt i magen blev det och det var alla typer av slag. Min träningspartner gick ut lite väl lätt, så jag bad honom slå hårdare. Han ökade en aning och jag var fortfarande inte nöjd, men efter ytterligare en tillsägelse så fick han in en styrka jag var nöjd med. Min mage behöver rejäla slag för att musklerna ska få jobba ordentligt! Magen var illröd efteråt och under av alla under så har jag en lätt träningsvärk i magmusklerna idag. 🙂

Fysdelen blev ganska mild. 25 armhävningar följt av 100 situps i par, följt av ytterligare 25 armhävningar och ytterligare 100 situps i par, avrundat med 25 armhävningar och 40 rygglyft. Jag fick peppa min träningspartner, för han kved redan efter 30 situps medan jag lallade på som ingenting. Orättvist? Kanske. Jag har rejäla magmuskler även om de inte behagar synas så väl. 😛 Jag säger ju att jag behöver gå ned en aning i vikt. Förbränna det satans underhudsfettet så musklerna kan synas! Det får bli efter jul/nyår någon gång, så man inte behöver avstå julgodis, lussekatter och annat gott. Dessutom behövs underhudsfettet för isolering så här års, inte sant? Det ÄR kallt ute. 🙂

Fick goda nyheter också; det kommer vara träning under mellandagarna! Hurra! Jag som hade fasat för ett långt träningsuppehåll, nu blir det inte alls farligt. 😀 Kan nog nöja mig med lite fys härhemma de tillfällen det inte är träning pga helgdagar.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

