Urk

Vissa dagar vill man bara hoppa över. Idag är en sådan dag. Den började ändå hyfsat med att katterna väckte mig strax innan sex (!) på morgonen, så jag hade fått fem timmars ostörd sömn. Inte illa! Hade jag kommit i säng lite tidigare hade det förmodligen blivit ännu bättre. 😉 Hur som helst fick katterna sin minifrukost och jag var i säng 10 min senare och somnade väl om ganska snabbt. Vid åtta sket sig dagen när en viss irriterande skitmobilväckningssignal ringde. Å ringde och ringde och ringde. Den hann knappt sluta innan påminnelseväckningssignalen drog igång. Jag som hade kollat att mobilen låg inne hos T och att dörren var stängd in dit när jag gick och lade mig. Jag hatar nämligen alla väckningssignaler som inte är renodlad musik på låg nivå. Tydligen var dörren inte längre stängd in till T, för i sådant fall hade det inte låtit med den hemska volym som det nu var. Det var många påminnelseväckningssignaler också och jag blev redigt sur där jag låg i min säng och inget hellre ville än att få några timmars sömn till. Inte fasen tänkte jag gå upp och stänga av mobiljäkeln heller, det fick väl T göra! Efter ett bra tag lade mobilen av, men vid det laget var Arion medveten om att jag var vaken, så att somna om var inte att tänka på. Det var bara att gå upp och ge katterna sin andra minifrukost.

De som känner mig vet att jag blir grinig när jag inte får sova ordentligt, allra helst om jag har blivit väckt på fel sätt som idag. Hela dagen blir förstörd. Jag är skittrött, skulle mer än gärna sova lite till men kan inte. Aptiten saknas fullständigt och jag vill helst av allt inte befinna mig härhemma överhuvudtaget. Samtidigt vet jag inte vart jag ska ta vägen.

Kickträningen ikväll får bli min räddning, men det är 2,5 timme kvar innan det är dags att bege sig. Can’t wait.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Urk

  1. Jea skriver:

    Du kan alltid komma hit!

Kommentera

