Mitt lucia/födelsedagsfirande

Det blir lite rapportering så här i efterhand, men jag var verkligen helt slut när jag väl fick lite egentid och stupade i säng utan något bloggande. Katterna gav mig en försenad födelsedagspresent i form av att jag fick sova ända till 7.15 innan de väckte mig imorse! Det var länge sedan jag fick sova så många timmar på raken. Ytterst välbehövligt.

Natten till lucia hade jag sovit dåligt, så den totala sömnmängden när T klev in i mitt sovrum lite efter åtta var 3 + 2 timmar. Jag var milt sagt trött och det var något som höll i sig hela dagen.

Det blev en hel del telefonsamtal under dagen, både under förmiddagen, lunch och på kvällen. Däremellan hade jag några kompisar på besök. Mycket trevligt. 🙂 En stor bonus var att när jag och en kompis gick till bussen, så föll det härliga virvlande snöflingor, precis som i en sådan där snökula man skakar på. Jag nämnde något om att i år var första gången på länge som jag skulle missa Burfs ridburna luciatåg, men döm till min stora förvåning när vi stod där och väntade på den försenade bussen och luciatåget dök upp istället! Inte illa! Bussen hade visst hamnat precis bakom hela luciatåget och fick krypköra en bra sträcka.

På träningen var det några ur första gruppen som hade koll på att jag fyllde år, så det blev lite grattishälsningar och en och annan födelsedagskram. Det kändes riktigt bra. För en gångs skull var det en del folk på plats på kickträningen, men vi hade vikarie och inte ordinarie tränare. Jag tycker det har varit ovanligt få pass med ordinarie tränare på sistone. Lite störigt faktiskt. Hur som helst, gårdagens pass var stentufft och jag hade inte alls mycket ork. Jag vet inte om det berodde på för lite sömn, för lite träning eller för mycket godsaker under helgen. En kombination kanhända? Sedan var vikarien på dåligt humör så vi fick verkligen veta att vi levde. Jag tycker att normalt när vi har den här vikarien så brukar det vara fokus på snabbhet och inte styrka i slagen, så jag satsade förstås på det igår och fick snabbt höra att det där ville han inte se. Jag skulle ha styrka i slagen. Okej, bara att gå över på både styrka och snabbhet då. På de snabba rundsparkar vi skulle köra i en minuts tid per ben så brukar det normalt vara så att vi ska köra lätta snabba sparkar. Inte igår. Nej, det skulle vara snabba HÅRDA sparkar. Gissa hur lätt det är att hålla tempot och orken uppe då? Fy sjutton. Samma person fick dessutom köra hur många saker på raken som helst innan det var byte. Två olika kombinationer att öva i all oändlighet skulle sedan göras på räkning och varvades även med rundsparkar, frontsparkar och knäande på räkning. Då har jag inte ens nämnt den egna mittsuppvärmningen innan! Någon gång måste jag komma ihåg att slänga ett öga på klockan för att se hur länge en och samma person faktiskt måste orka hålla tempot och orken uppe. Det är i alla fall LÄNGE.

Jag var verkligen helt död mot slutet, men tvingade mig själv igenom fysdelen. Det är trots allt skönt att träna ändå. 200 situps (gjorde dem i par med S), 100 armhävningar och 80 (frivilliga) rygglyft. Stretchade ordentligt och skippade att duscha för att hinna med en tidigare buss. Tur var väl det, så som telefonen gick varm härhemma. Jag hann som tur var duscha, men äta och sådant gjorde jag samtidigt som jag pratade i telefon. Lade på luren efter halvelva någon gång och då fungerade hjärnan knappt, men jag var tvungen att surfa lite först så jag kunde chatta med några kompisar, men jag höll inte ut särskilt länge. På det hela taget var det i alla fall en lyckad och nästan lite bitterljuv dag. Mörkret sviktade.

Hur gammal jag blev? Det kan ni fortsätta att gissa! Vet ni rätt svar får ni INTE skriva det. B tyckte jag skulle låtsas att jag var max 16 haha, men jag tycker någonstans mellan 20 eller 23 är mer passande. I sinnet och energimässigt sett är jag definitivt ofta på den nivån. Okej, jag anpassar mig väl lite efter sällskapet också. Yngre sällskap ger ett yngre beteende och tvärtom. Utseendemässigt har jag heller inga problem med att hamna i början av 20-årsåldern. (The golden family genes 😉 ). Min nuvarande livssituation hade också passat bättre med den åldern… Ja ni hör, min verkliga ålder är enbart en siffra och eftersom den stämmer så dåligt överens med vem jag är så är det lika så bra att ni inte vet hur gammal jag blev.

 

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

