Fotorunda i winter wonderland

När jag vaknade imorse var det den otroligt fina kombinationen solsken/blå himmel/snö/rimfrost så jag trotsade kylan (-13 grader under fm) och begav mig ut på en fotorunda. Naturligtvis styrde jag kosan mot Alnarpsparken.

När man fotograferar är det tyvärr nödvändigt att ha tummen och pekfingret fria, så jag körde med tumvante på vänster hand och fingervante på höger. Är det nödvändigt att påpeka att jag ganska snart hade samma temperatur som en snögumma, trots flera lager varma (ja VARMA) kläder? Efter en timmes fotograferande kände jag mig tvungen att tina upp lite inomhus. Drygt tjugo minuter senare var jag ute igen och den här gången försökte jag röra lite mer på mig. Det var ju så att innan min lilla rast så hade jag stått stilla en hel del för att jag försökte fota fåglar. Nu blev det i alla fall en massa vintriga landskap istället och wow, det kändes som att vara inne i rena rama sagolandet, trots att solen vid det laget hade gått i moln. Ni ska få bildbevis när jag har hunnit ordna med bilderna. Där finns i vanlig ordning en del guldkorn!

Någon timme senare vandrade jag hemåt och då hade det redan börjat skymma, men det gjorde bara att jag fick tillfälle att få ytterligare några trevliga bilder. Jag ångrar inte att jag tog min fotorunda, även om det tog mig drygt två timmar att tina upp igen. Då hade jag ändå lager på lager med kläder på mig inomhus.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

