Blåögd

Blåögd i  dubbel bemärkelse, det är jag det. Vill gärna tro gott om alla och litar på att de menar vad de säger, men jag har ett flertal gånger fått erfara att så inte är fallet. Blir lika besviken och bränd varenda gång och likväl lyckas jag göra om bedriften om och om igen. Vem sade att man lär sig av sina misstag? Att man blir visare med åren? Inte sjutton stämmer det in på mig varenda gång i alla fall. Vissa misstag går inte att lära sig av då samma handlingar kan ha en helt annan effekt när det är tänkande människor inblandade. Visheten, tja, på vissa områden har jag blivit visare, på andra är jag mer novis än någonsin.

Någon som har tips på hur jag kan bli mindre blåögd? Känner inte precis för att börja tro att alla har en baktanke med vad de säger, eller att ingenting de säger är sant.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

