Mutter morr fräs

Lilleman väckte mig 4.40 imorse. Alldeles för tidigt för min smak, men eftersom jag ändå vaknat så fick katterna sin frukost. Fem var jag i sängen igen och somnade om, bara för att bli väckt till buller och bång 40 min senare. Exet och hans kompis hade kommit hem från sitt festande och tydligen skulle kompisen sova över. Bullret kom från att exet försöket hiva fram extrasängen ur klädkammaren. Suck och stön! En timme låg jag kvar i sängen och försökte somna om, till ingen nytta. Gästen snarkade vid det laget ute i vardagsrummet. Det var bara till att gå upp, inta frukost och sätta sig vid datorn. Fy fasen vad sur jag var!

I skrivande stund är jag bara marginellt på bättre humör. Tog en runda på mellandagsrean, men det jag tyckte var roligt fanns inte i min storlek, så jag kom hem tomhänt. Grabbarna härhemma är förvisso vakna och uppe sedan 12, men ack så sega. Längtar efter att få ha lgh för mig själv. NU. Jag kan inte slappna av när det är gäster här, ännu mindre när det är gäster som inte jag har valt. Mutter, morr och fräs åt alltihopa! I dubbel upplaga, då jag har god lust att muttra, morra och fräsa åt en annan sak, men den ska jag inte nämna här. Tur det är kickträning imorgon. Jag behöver definitivt träna bort en massa upplagrad ilska och frustration.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mutter morr fräs

  1. Jea skriver:

    Styrkekramar!

Kommentera

