Mera boxning!

Nu när det är jullov och knappt en kotte i sikte på träningarna så kommer vi fortsätta att träna med boxarna i deras sal, tillika börja en halvtimme tidigare. Tyvärr fick ingen av oss reda på det i tid, så när jag poppade in i salen vid tio över sex så var jag väldigt glad att jag var på plats tidigt, för annars hade jag missat grymt mycket. De tränar bara en timme.

Jag körde mot en tjej igår. Hon var lite ovan att hålla slagplattorna så jag fick påminna henne lite då och då om att vinkla dem rätt. Vi gjorde olika slagkombinationer. Vänster, höger rak som avslutades med vänsterkrok. Sedan samma kombination fast med tillägget att den avslutades med höger rak. Efter det blev det en vänster rak, höger uppercut, vänster krok. Jag tyckte jag fick till mina slag rätt bra, det blev åtminstone ett tillfredsställande ljud när jag träffade plattorna och tjejen jag körde med blev trött i armarna av att hålla slagplattorna. 🙂 Vi avslutade med gemensam fys i en cirkel i boxningsringen. Det var förstås magen som skulle tränas. Då vi var totalt åtta stycken på plats så skulle varje person räkna till 30 och så gjorde vi vanliga situps samtidigt. Samma sak gällde för sidositupsen, först 8x 30 på ena sidan och sedan likadant för andra sidan. Total slutsumma situps: 720 st (!) på raken. Det roliga är att för mig är det bara de vanliga som känns lite jobbiga där på slutet. De på sidan känns det som om jag kan hålla på i en halv evighet.

Då jag var långtifrån trött efter boxningssessionen så stannade jag kvar i 45 min och tränade kickboxning på egen hand. Körde lite blandat mot säck; frontsparkar, sidosparkar, rundsparkar, knäa, ngn bakåtspark och så naturligtvis slag och kombinationer av slag/sparkar. Skönt! Lite stretchning på det och sedan var jag nöjd och glad.

Ett extra plus igår var att när jag tog bussen in så var den bara fem minuter försenad och det var så otroligt skönt att slippa stressa till träningen! 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

