Aj!

Nackdelen med att träna kickboxning när man är som jag och får blåmärken av det mesta, är att jag emellanåt ser lite misshandlad ut. Tur det inte är bikinisäsong just nu, för jag har uppenbarligen fullt upp med att härda mig själv.

Innan träningen igår hade blåmärkena på vardera nedre lår bleknat så pass mycket att de nog skulle vara borta inom ett par dagar. Efter träningen igår så har jag tyvärr förnyat och förvärrat blåmärkena på vänster nedre lår, trots att jag var snabb på att kleta på kylsalva. Ont som sjutton gör det också! Varenda gång jag sätter ner foten i marken så hugger det till i låret. Jag ska bespara er bildbevis på hur det ser ut. Tänk er bara väldigt många mörka blåmärken i storlek av en 50-öring, tätt intill varandra.

Träningsvärk har jag åkt dit på också. Pyttelite i armarna, men annars känns det i mage, ben och framför allt i min stackars nacke. Nackmusklerna fick sig en rejäl omgång redan i måndags, så utgångsläget för gårdagens få-nacken-nedryckt-och-bli-knäad var inte så lyckat. Kör med tigerbalsam där morgon och kväll nu, det lindrar det värsta och ska trolla bort det onda inom ett par dagar.

Nu blir det lugnt på träningsfronten tills på måndag, såvida jag inte får ett ryck i helgen och kör spontanträning hemmavid, men det är nog inte så troligt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

