Morr vad jag stör mig!

Det är ingen ordning där jag tränar längre. Tidigare kunde man möjligen skylla på att det var jullov, fast samtidigt inte. Det var sagt att det skulle vara träning och då får de allt se till att någon slags tränare är på plats, alternativt meddela i förväg att träningen blir inställd.

Från och med idag skulle vårterminen officiellt börja för fortsättningsgruppen (avanc.). Jag och två andra från min grupp var på plats den tid som sagts, bara för att mötas av att vår ordinarie extratränare höll på att sparras med en boxare. Den alternativa extratränaren hade lite lätt vid-sidan-om-träning för två nybörjare. Okej, så efter ett tag började vi helt enkelt värma upp på egen hand, men när det gått ett tag och extratränaren sparrats klart, fick vi beskedet ”fri träning”. Alltså egen träning, utan tränare. Utan musik också för den delen, för bergsprängaren de hade lånat från boxarna försvann förstås. Nyckeln till träningsprylarna (mittsarna och det) fick vi inte heller, utan vi fick nöja oss med säckarna och varandra. Jättekul och inspirerande att träna då, verkligen, utan både tränare och peppande musik. Vi stod och körde lite fritt (det var jag och tre grabbar) på säckarna. Inspirationen tröt fullständigt. Försökte köra några av de kombinationer vi har gjort på tidigare träningpass, men det blir inte samma sak att köra det mot en tråkig säck som att köra mot en träningspartner med mittsar. Framför allt får man ingen respons från någon på om man gör rätt eller gör bra. Aptråkigt.

Grabbarna var sparringsugna och då blev det inte mycket för mig att välja på. Började med J och det var i vanlig ordning en självförtroendesänkare. Det kvittar om han tar det lugnt, det känns ändå på mig och han fick bl a in en träff på näsan. Jag hade guarden uppe, bara inte tillräckligt högt uppe. 😉 Helt ärligt har jag gått och blivit rädd för att sparras med vissa av grabbarna nu. Det är inte alls bra. 😦 Mot J2 bad om jag sparringteknik, för det är vad jag behöver. Alltså gick det hyfsat, men motivationen lyste fortfarande med sin frånvaro. Till sist sparrades jag med F och ja, det gick väl inte precis bra för min del. Med noll motivation, ingen lust och en liten dos rädsla för att bli träffad i ansiktet så kan det inte gå bra. F-n, f-n, f-n säger jag!

Avslutade med lite egna magövningar med 5 kg vikt; vanliga, varianten där man utgår med armarna rakt bakåt från nästan liggande läge och så en sidovariant (både hö/vä) på det. Gjorde för sakens skull 50 knäböj med 5 kg vikt också, bara för att det var så förfärligt länge sedan jag gjorde några. Vill bibehålla mina benmuskler! Till sist lite stretchning.

Hemfärden blev inte heller någon hit. Jag gick från träningscentrat en kvart innan bussen skulle gå, precis som vanligt. Det var rena rama isgatorna på rätt många ställen, så jag fick ta ett något lugnare tempo än vanligt. 13 min senare befann jag mig precis i utkanten av bussområdet och hade således 2 min på mig innan bussen skulle gå. Hamnade bakom ena långsamma typer på en isgata och snövallar på båda sidor. Inte läge att försöka ta sig förbi. Så fort jag kunde började jag springa, eftersom bussen stod på busshållsplatsen. När jag var någon meter ifrån den så blinkade den ut, men stod fortfarande stilla. Jag hann springa fram så jag var vid bussens bakände och DÅ kör den förbannade bussen. Lite innan den borde ha kört enligt klockan faktiskt. Blev jag sur eller blev jag sur!? Nästa buss skulle gå en halvtimme senare och inte fasen hade jag någon lust att stå där och frysa. Alltså gjorde jag så som jag brukar när jag inte orkar vänta (vilket är rätt ofta); gick ett antal hållplatser. Det motsvarade väl ca 3 km det. Då hade jag redan gått 1,5 km innan dess. Ja ja, hem kom jag så småningom, men jag var långtifrån på något solskenshumör!

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

