Teknikens under

Jag hade skaffat en liten X10 Mini Pro i förra veckan, men fick inte mmsfunktionerna till att fungera. Oerhört irriterande! Trippelkollade alla inställningar och de var rätt. Kom till slut på att det kunde vara simkortet som helt enkelt var för gammalt, så idag gick jag in till närmaste telenorbutik (de är min leverantör) och hörde med dem. De tog en titt och konstaterade att jo, det simkort jag hade nu var den absolut äldsta modell man kunde ha och det stödde inte 3G som är det mmsfunktionerna behöver på nuvarande mobil. Vad kan jag säga? Jag har varit en trogen kund hos Telenor långt innan de blev Telenor och mitt lilla simkort har alltid uppfört sig oklanderligt på mina tidigare mobiler, så jag har inte haft något skäl till att byta ut det. Hur som helst så skulle jag få ett nytt simkort kostnadsfritt, men tyvärr var de slut i butiken så det blev till att beställa ett via kundtjänst. Antar att alla ni som önskar mms:a mig får vänta till början av nästa vecka, för innan dess kommer det inte att fungera! Skönt i alla fall att jag slipper bekymra mig mer över mitt mmsdilemma.

Från en sak till en annan. Tror ni jag tränade något igår? Nope, inte ens en ynka armhävning gjorde jag. Det var visst kickträning igår också, fast de hade bara tillgång till extratränaren i 30 min, sedan fick de köra själva. Ingen större katastrof att jag inte var på plats då. Dessutom hade de varit fyra stycken och kört med thaimittsar. Hade jag dykt upp hade jag garanterat fått roa mig på säcken istället då det alltid blir så med udda antal och helt ärligt hade jag inte tyckt det var kul. Så, ingen skada skedd. Jag får ta igen det imorgon istället, för då ska jag absolut träna!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Kickboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

